Det danske Herrelandshold skal have ny landstræner, men hvem skal mon løfte arven efter Hjulmand?

Kasper Hjulmand har i dag meddelt, at han stopper som landstræner for det danske Herrelandshold. Morten Wieghorst er indsat som midlertidig landsholdstræner, men hvilken profil, der skal stå i spidsen for det populære hold, når kalenderen siger 2025, vides endnu ikke. Spekulationerne er allerede i fuld gang, og nu kan man hos Danske Spil selv gætte med på, hvem den næste permanente landsholdstræner bliver.

Efter fire år på posten har Kasper Hjulmand sagt stop, og det danske Herrelandshold i fodbold skal således nu se sig om efter en ny landsholdstræner. Hjulmand har sat sit klare aftryk på holdet med bl.a. en kæmpe dansk folkefest ved EM i 2021, og sidenhen været en stor del af, at danskerne den dag i dag valfarter til landsholdets kampe i Parken. Det bliver med andre ord et par store sko at udfylde.

”Det er en stor dansk landstræner, vi siger farvel til i Hjulmand. Han har bestemt formået at sætte sit præg på Herrelandsholdet gennem hans fire år som træner – og særligt med øje på EM i 2021, hvor Danmark spillede sig til semifinalen, og Hjulmand nærmest opnåede status som folkeeje,” siger Jesper Gullquist, der er oddssætter hos Danske Spil.

Frem til årsskiftet har DBU meddelt, at Morten Wieghorst har sagt ja til at være midlertidig landsholdstræner, og i første omgang guide truppen gennem efterårets seks Nations League-kampe. Hvem der herefter skal overtage trænerrollen vides endnu ikke, men spekulationerne er hos mange allerede i fuld gang.

”Det er store navne, der falder, når teorierne luftes om, hvem den næste permanente landsholdstræner bliver. Og inde hos os har vi da også flere på radaren – heriblandt Thomas Frank, som lige nu er at finde i den engelske Premier League-klub Brentford. Vi har dog også linsen rettet mod Morten Wieghorst, som er udpeget til midlertidig træner for Herrelandsholdet. Ser vi gode resultater fra Wieghorst i forbindelse med efterårets Nations League-kampe, så vil han bestemt også være en oplagt kandidat til at løfte arven efter Hjulmand,” fortæller Jesper Gullquist.

Har du lyst til at gætte med på, hvem den næste permanente landstræner for det danske Herrelandshold bliver, så kan du allerede nu gætte med hos Danske Spils Oddset.