Danske Spils Oddset-kunder vinder 2,7 millioner kroner med Vingegaard som Tour-vinder

Lykkes det Jonas Vingegaard at lave Tour-hattrick og altså indtage det øverste trin på sejrsskamlen i Nice, så er han ikke den eneste dansker med god grund til at juble. Mange danskere har nemlig oddset på en tredje Tour de France-sejr til Vingegaard. Sker det, kan de se frem til at modtage gevinster til en samlet værdi på 2,7 millioner kroner.

Cykelfeberen har for alvor bidt sig fast i danskerne og det med god grund. For med bare tre etaper tilbage i verdens største cykelløb, venter der os et cykeldrama uden lige. Kan hele Danmarks cykeldarling, Jonas Vingegaard, indhente Tourens nuværende favorit, Tadej Pogacar?

”Jonas Vingegaard har vist imponerende styrke ved dette års Tour de France, hvor han må siges at stå bag et af cykelsportens helt store comebacks taget hans voldsomme styrt i Baskerlandet Rundt i betragtning. Og selvom Pogacar her i løbets afsluttende fase ligger stærkt i feltet, så har Vingegaard fortsat danskerne i ryggen. Står det mellem netop Vingegaard og Pogacar, så tror hele 69 pct. af vores Oddset-kunder på, at det bliver Vingegaard, som for tredje gang i træk indtager øverste trin på sejrsskamlen,” fortæller Thomas Theede Therkildsen, der er Tour de France-ekspert og oddssætter hos Danske Spil.

Forud for Tourens start kunne Danske Spil melde, at der blandt Oddsets kunder var dødt løb mellem de to rivaler, Jonas Vingegaard og Tadej Pogacar. Selvom Pogacar lige nu ligger i førerposition i Touren, så har Vingegaard i den grad demonstreret sit comeback-potentiale, hvilket har vendt troen til Vingegaards favør. Og spørger man Danske Spils Oddset-kunder, så mener størstedelen, at skiftet af den gule trøje vil finde sted efter dagens 19. etape. En etape som af flere er blevet omtalt som den helt store ’Vingegaard-dag’.

”Danskerne har hele tiden været optimistiske på Vingegaards vegne, og med 19. etape i sigte er troen på ham særligt stor, og det er til at forstå. For med lange stigninger og ekstreme højder har etapen næsten alt det, et Vingegaard-hjerte begærer. Dertil spår vejrudsigterne høj varme, hvilket tidligere har vist sig ikke at gavne løbets anden helt store stjerne, Tadej Pogacar. Om det lykkes Vingegaard at overhale Pogacar, vil tiden vise, men sker det, kan Vingegaard – foruden at skrive dansk historie med et Tour-hattrick – også sikre vores dygtige kunder gevinster til en samlet værdi på minimum 2,7 millioner kroner. Et beløb, vi forventer, vil vokse sig større i takt weekendens sidste etaper,” siger Thomas Theede Therkildsen og afslutter:

”Vi glæder os til at følge de sidste etaper på tæt hold – og så håber vi selvfølgelig, at Tour de France igen i år bliver rødt og hvidt.”

Følg de sidste etaper i årets Tour de France på TV2.

Det danske Herrelandshold skal have ny landstræner, men hvem skal mon løfte arven efter Hjulmand?19.7.2024 13:31:23 CEST | Pressemeddelelse

Kasper Hjulmand har i dag meddelt, at han stopper som landstræner for det danske Herrelandshold. Morten Wieghorst er indsat som midlertidig landsholdstræner, men hvilken profil, der skal stå i spidsen for det populære hold, når kalenderen siger 2025, vides endnu ikke. Spekulationerne er allerede i fuld gang, og nu kan man hos Danske Spil selv gætte med på, hvem den næste permanente landsholdstræner bliver.