3 får 19.000 nye kunder i 2. kvartal
3 går frem med mere end 19.000 nye kunder i andet kvartal af 2024, hvilket nu giver teleselskabet en samlet kundebase på 1.627 mio. danske telekunder. Det giver en samlet kundetilvækst i første halvår af 2024 på ca. 38.000 nye kunder.

CEO hos 3, Morten Christiansen, ser positivt på virksomhedens performance i første del af indeværende år:
“Vi er meget tilfredse med, at vi i et marked, hvor der altid er skarp konkurrence om kunderne, bliver ved med at øge vores kundebase. Det er et resultat af en solid holdindsats og en succesfuld udrulning af vores 5G-netværk, som vi blev endeligt færdige med i juni. Vi gør mange fremskridt, og vi har godt fat i markedet, så vækstpotentialet er der fortsat”.
Omsætningen i andet kvartal lød på 670 mio. kr., mens serviceomsætningen mod samme kvartal sidste år steg med 4% til 511 mio. kr., hvilket blandt andet er drevet af kundetilvækst i erhvervssegmentet.
“Vi er over en periode lykkedes bedre i Vestdanmark i erhvervssegmentet og har intensiveret markedsføringen af vores erhvervsløsninger generelt. Vores seneste kundetilfredshedsundersøgelse i dette segment viser et flot resultat, og det afspejler sig i serviceomsætningen, hvor vi også oplever vækst i andet kvartal,” tilføjer 3’s CEO.
Nøgletal for 3 i andet kvartal, 2024:
Nye kunder: +19.000
Samlet kundebase: 1.627 mio. kunder
Omsætning: 670 mio. kr.
Serviceomsætning: 511 mio. kr.
Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 195 mio. kr.
Om regnskabstallene:
Disse tal vil indgå i 3 Danmarks årsregnskab for 2024 og rapportering til de danske myndigheder. Bemærk, at kundetallene afviger fra det regnskab, som 3’s ene ejer Investor AB i Sverige offentliggør i dag. Der er forskel på de to opgørelser, da Investor AB opgør antallet af kunder på en anderledes måde, end 3 gør i Danmark, som bruger Energistyrelsens definition af abonnenter. Forskellen ligger i, hvornår en kunde kategoriseres som aktiv og dermed skal tælles med. På den baggrund anbefaler vi, at danske medier, analytikere mv. tager udgangspunkt i nærværende udmelding fra 3.
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Tlf:31200202presse@3.dkOm 3
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 4G og 5G mobilnetværk. 3’s mere end 1,6 mio. kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 75 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 Danmark har kontor i Københavns nye bydel, Carlsberg Byen, hvor vi beskæftiger ca. 650 medarbejdere.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
Roamingdata afslører danskernes foretrukne feriedestinationer i efterårsferien23.10.2025 05:32:00 CEST | Pressemeddelelse
Efterårsferien i uge 42 er traditionelt en af årets mest aktive rejseuger, hvor mange danskere benytter skoleferien til at tage et smut til udlandet. Men hvor rejser vi egentlig hen? Det har teleselskabet 3 undersøgt ved hjælp af roamingdata har 3.
Disney+ inkluderes i udvalgte OiSTER-abonnementer fra i dag22.10.2025 09:02:00 CEST | Pressemeddelelse
OiSTER har gode nyheder til alle fans af højkvalitetsserier og film, der har et abonnement hos teleselskabet. Fra i dag kan OISTER-kunder via deres abonnement få adgang til Disney+, en af Danmarks mest populære streamingplatforme.
20 år i spidsen for 3 Danmark – og stadig med blikket rettet fremad20.10.2025 05:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Morten Christiansen markerer i år 20-års jubilæum som øverste chef for 3 i Danmark. I dag står han i spidsen for teleselskabet som regional CEO for 3 i både Skandinavien og Østrig – og kan se tilbage på to årtier, hvor 3 i Danmark har udviklet sig fra at være en udfordrer til at indtage pladsen som Danmarks næststørste teleselskab.
Stærk vækst og solide resultater i tredje kvartal hos 316.10.2025 08:34:06 CEST | Pressemeddelelse
Teleselskabet 3 leverer endnu et stærkt kvartal med markant vækst i både kundebase og indtjening. Med 38.000 nye kunder og en EBITDA-stigning på 7,6 % fortsætter 3 sin fremmarch på det danske marked.
Når mobilen sniger sig med til middagsbordet: Mere end 8 ud af 10 danskere oplever, at telefonen forstyrrer nærværet18.8.2025 13:33:28 CEST | Pressemeddelelse
En ny undersøgelse fra YouGov for teleselskabet 3 afslører det, de fleste af os godt ved, men sjældent siger højt: Vores telefoner stjæler opmærksomheden, dér hvor vi burde være allermest til stede – med vores partner, børn og venner.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum