Her er de fem dyreste sommerhuse

Det er bestemt ikke småpenge, som disse sommerhuse koster, og et særligt område dominerer listen.

Se listen over de fem dyreste sommerhuse.
Se listen over de fem dyreste sommerhuse. Foto: Boliga

Hvis man drømmer om et sommerhus i naturskønne omgivelser med uovertruffen havudsigt og beliggende i nogle af landets mest eftertragtede kystområder, så koster det knaster.

Boliga har samlet en liste med de fem dyreste sommerhuse, der er til salg nu – og her er der ikke sparet på noget som helst.

Græsted: 45.000.000 kroner

Det dyreste sommerhus ligger på Udsholt Strandvej i Græsted.

Her og bliver du budt indenfor i et hus fra 1907 på i alt 295 kvadratmeter, fordelt på fem værelser. Boligen har desuden en 5.538 kvadratmeter stor grund samt 70 meter privat kystlinje og egen trappe med få trin til stranden.

Luksussommerhuset er udbudt til 45.000.000 kroner. Ifølge Boliga er det 314 procent over gennemsnittet for de sommerhuse, der i øjeblikket er til salg i området.

Tisvildeleje: 45.000.000 kroner

Det næstdyreste sommerhus ligger i skønne Tisvildeleje.

Dette sommerhuspalæ er til salg for 45.000.000 kroner, og det er ingen ringere end den danske "Lakridskongen" Johan Bülow, der sælger.

Her får man 309 kvadratmeter, fordelt på fire store værelser og en 3.651 kvadratmeter stor grund. Sommerhuset kan også prale af at ligge i forreste række til vandet.

Ifølge Boliga er sommerhuset udbudt til 70 procent over den gennemsnitlige pris for de sommerhuse, der i øjeblikket er til salg i Tisvildeleje.

Se det flotte sommerhus her.

Dronningmølle: 39.800.000 kroner

Det tredjedyreste på listen er en rigtig liebhaverejendom af højeste klasse, som ligger i Dronningmølle.

Det smukke sommerhus ligger med udsigt ud over Øresund og er tegnet af den anerkendte arkitekt Kim Utzon. Sommerhuset har i alt 179 kvadratmeter, fordelt på fem værelser. Grunden, som byder på imponerende 3.908 kvadratmeter, strækker sig helt ned til stranden, og fra huset er der udsigt fra alle rum.

Boligen er udbudt til salg for 39.800.000 kroner, hvilket er 345 procent over gennemsnittet for de sommerhuse, der i øjeblikket er til salg i området.

Tisvildeleje: 38.000.000 kroner

Det fjerdedyreste sommerhus på denne liste ligger også i Tisvildeleje i Nordsjælland. Her får man en bolig, som ligger lige ned til vandet. Her bliver du budt indenfor i et sommerhus fra 1898 på i alt 156 kvadratmeter, fordelt på syv værelser.

Prisen lyder på 38.000.000 kroner. Det er 184 procent over gennemsnittet for de sommerhuse, der i øjeblikket er til salg i området.

Tisvildeleje: 26.000.000 kroner

Vi skal atter til Tisvildeleje for at finde det næste og sidste sommerhus på denne top fem over de dyreste sommerhuse til salg lige nu.

Dette sommerhus er bygget i 1939 og er et af de lidt "mindre" sommerhuse på denne liste, da det "kun" er på 60 kvadratmeter og har tre værelser.

Sommerhuset har til gengæld en stor grund på 3.300 kvadratmeter og ligger smukt i første række til vandet. Her er det også oplagt at bygge på grunden, hvis man ønsker sig et større sommerhus i flotte omgivelser lige ned til vandet.

Boligen og selve grunden er udbudt til salg for 26.000.000 kroner, hvilket er 405 procent over gennemsnittet for de sommerhuse i området.

Se sommerhuset her.

Se listen over alle de dyreste sommerhuse til salg i Danmark lige her.

Her er det dyreste sommerhus: Græsted, 45.000.000 krorner. Foto: Boliga
Her er det næstdyreste sommerhus: Tisvildeleje, 45.000.000 kroner. Foto: Boliga
Her er det trejdedyreste: Dronningmølle, 39.800.000 kroner. Foto: Brix Westergaard
Her er det fjerdedyreste: Tisvildeleje, 38.000.000 kroner. Foto: Boliga