Viggo indgår partnerskab med TDC NET om etablering af lynladestationer

Det danske tech- og mobilitetsselskab Viggo har indgået et samarbejde med TDC NET om etablering af i første omgang 3 lynladestationer i Danmark. Aftalen markerer det næste skridt i en ambitiøs udvidelse af Viggos hastigt voksende lynladeforretning, ViggoEnergy.

300 kW Lynlader på Østbanegade

For nyligt meddelte Viggo, at de har store vækstambitioner for deres lynladeforretning, og at de forventer at udvide til tre lande inden for nærmeste fremtid. Det er dog ikke kun i udlandet, at Viggo planlægger vækst; ved at integrere TDC NET’s omfattende netværk af lokationer i Danmark, er virksomheden også i fuld gang med at udvide deres forretning på hjemmebanen - til fordel for alle elbilister i Danmark.

"Med over 5.000 lokationer er TDC NET en af de største grundejere i Danmark," siger Mads Wind, direktør i ViggoEnergy og fortsætter “et partnerskab med så stor en samarbejdspartner er et godt strategisk skridt for vores forretning lige præcis nu.

Til at starte med bliver der oprettet tre nye lynladestationer - alle strategisk placeret i urbane områder med op til 20 ladepunkter på hver station. Disse lokationer er nøje udvalgt for at støtte op om den stigende efterspørgsel efter hurtig opladning, særligt i takt med at flere danskere vælger elbilen til. Helt konkret er der tale om Teglholmsgade, Borups Allé og Telegade i Taastrup.

"Hos TDC NET har vi sat os et ambitiøst mål om at blive CO2-neutral i alle værdikæder allerede i 2030” siger Steen Møller, der er CFO hos TDC NET. “Det kræver et vedholdende strategisk fokus og et godt blik for alle muligheder, der kan skabe grøn forandring. At vi nu sammen med Viggo kan udnytte vores lokationer til gavn for både klimaet og elbilister i vores lokalområder er endnu et af de vigtige og meningsfulde skridt, vi tager i disse år. Med tre lynladestationer er vi godt i gang, men håbet er selvfølgelig, at vi kan udvide samarbejdet til flere af vores 5.000 lokationer på tværs af Danmark, og dermed sætte mange flere grønne aftryk sammen til gavn for landets elbilister”.

Viggo og TDC NET planlægger at rulle de første lynladestationer ud i løbet af de næste 12 måneder.

Viggo opererer i dag i København og Aarhus med 31 ladepunkter samt over 330 biler og 400.000 brugere.

Andre sprog

Ny direktørduo sætter strøm til Viggos internationale vækst14.5.2024 06:50:05 CEST | Pressemeddelelse

På få år har den grønne mobilitetsvirksomhed Viggo etableret sig som det tredjestørste taxiselskab i Danmark med en flåde udelukkende bestående af eldrevne biler. Samtidig er Viggo også lykkedes med at indtage en førende position i Danmark inden for opsætning af lynladestationer. For at fortsætte Viggos vækst er ledelsen blevet styrket med ansættelsen af Kim Meikel Rose, der fra 1. maj indtrådte i rollen som CFO, samt Nikolaj Køster, der er ansat i rollen Chief Business Development Officer.