År ét efter gevinst på 19 millioner: Stadig mangemillionær og nu rigtig godt kørende

De første og største drømme er blevet opfyldt for en mand fra Nordsjælland, som sidste år vandt over 19 millioner kroner i Vikinglotto – den største af dem holder ude i indkørslen.

Det tager åbenbart mere end et år at bruge 19 mio. kr. Det har en heldig nordsjællænder erfaret.

Det skortede ikke på de store drømme, da en mand fra Nordsjælland sidste år vandt den helt store gevinst i Vikinglotto: Han drømte både om at købe nyt hus med alle tænkelige bekvemmeligheder og om at opgradere bilen, der skulle holde i den nye indkørsel.

Så snart Danske Spil havde sat pengene – lige over 19 millioner kroner - ind på mandens konto, fik han travlt med at opfylde sine drømme. Han købte straks et hus, der endnu ikke var færdigbygget – men det er det nu.

”Ja, jeg er flyttet ind i mit nye hus, og prøv lige at høre her: Det er high-end, siger jeg dig. Det er lavenergi, det lufter selv ud, jeg skal jo dårligt kigge på det. Om det så er min emhætte, så kører det bare,” fortæller manden med entusiasme, før han begynder at grine.

For som han selv siger, så er han en lille smule oppe i alderen, og så kan det godt være svært med alt det nye.

”Jeg har mange nye ting at lære, og elektronik og computer er ikke lige mig. Jeg kunne for eksempel ikke få mit nye komfur til at virke, og så måtte jeg ringe til en veninde. Det viste sig, at ingen af mine gryder virkede fordi komfuret var sådan et introduktions- eller induktionskomfur… jamen, hvor skulle jeg vide det fra?” spørger han med et grin.

Køber stadig tilbud
Så måtte manden en tur i Føtex, hvor han fandt et nyt sæt potter og pander. På tilbud, for selv om han er blevet mangemillionær, så har han ikke mistet sin lyst for at spare på pengene.

”Jeg er stadig nærig, der har jeg ikke ændret mig. Jeg forhandler priser, hvis jeg synes, at noget er dyrt. Gryderne kostede 699 kroner, og det synes jeg stadig er mange penge,” fortæller han.

Der er dog især ét sted, hvor manden ikke har haft den store lyst til at spare, hvilket man godt kan høre, når han først begynder at snakke om det…

”Det, jeg er mest glad for, det er min bil. Jeg er SÅ glad for den. Det er en drøm, jeg altid har haft. Det er en drømmebil. Jeg købte den brugt, men den står som ny. Årh, du skulle prøve den, så ville du sige Hallo!! Det er en vildt dyr bil, og du kan ikke bruge bagsædet til andet end en pose flæskesvær, men det er lige sådan en, jeg altid gerne ville have…” siger manden, som ikke nævner hvilken bil, der er tale om, fordi han godt vil være anonym.

Selv om hverdagen har fået et kraftigt strejf af luksus, så mener manden stadig, at hans liv i bund og grund er som før.

”Jeg har fået det, som jeg ville have det. Jeg har betalt min gæld, og jeg har stadig mange penge tilbage. Jeg overvejer også at tage på nogle lange rejser til steder, som jeg ikke normalt ville besøge, men det korte af det lange er, at gevinsten ikke har ændret mit liv. Jeg er stadig den, jeg er. Og ja, jeg spiller stadig Lotto,” konstaterer han.

Om Vikinglotto
Vikinglotto startede 17. marts 1993 (fra februar 2001 til maj 2017 var navnet Onsdags Lotto). Vikinglotto er et fælles spil, hvor Danmark, Sverige, Norge, Finland, Island, Estland, Letland, Litauen, Slovenien og Belgien spiller om en fælles 1. præmiepulje og 2. præmiepulje. Spillet går ud på at gætte 6 rigtige Hovedtal ud 48 og 1 rigtigt Vikingtal ud af 5. Rammer du 6 rigtige Hovedtal og det rigtige Vikingtal, kan du godt begynde at juble, for førstepræmiepuljen i Vikinglotto er altid mindst 19 millioner kr.

PresseafdelingenKontakt vores presseafdeling

Ring til vores pressetelefon for mere information eller flere kommentarer på tlf.: 3085 1785

Tlf:30851785kommunikation@danskespil.dk