Det indflydelsesrige heavy metal-band, Queensrÿche, vender tilbage til Pumpehuset torsdag 6. februar 2025

Det amerikanske heavy metal-band, Queensrÿche, blev dannet i 1982 i Bellevue, Washington, og er grundlagt af guitaristerne Michael Wilton og Chris DeGarmo, bassist Eddie Jackson, trommeslager Scott Rockenfield og sanger Geoff Tate. De blev hurtigt kendt for deres unikke lyd, der kombinerede elementer af progressiv rock og heavy metal, samt deres komplekse og konceptuelle sangtekster.

Bandets gennembrud kom i 1988 med albummet "Operation: Mindcrime", som er en konceptplade, der fortæller en sammenhængende historie om korruption, afhængighed og politisk manipulation. Dette album bliver ofte betragtet som et af de bedste konceptalbum i heavy metal-historien.

I 1990 udgav Queensrÿche albummet "Empire", som indeholdt hitsinglen "Silent Lucidity". Power balladen gav bandet bred kommerciel succes og en Grammy Award nominering. "Empire" er til dato deres mest kommercielt succesfulde album, der solgte millioner af eksemplarer og sikrede dem en plads på heavy metalens stjernehimmel.

Igennem årene har Queensrÿche oplevet flere ændringer i deres line-up. Geoff Tate forlod bandet i 2012, og Todd La Torre blev derefter den nye forsanger, og bandet fortsatte med at udgive musik og turnere.

Queensrÿche har fortsat indflydelse på heavy metal-genren, og deres innovative tilgang til musikken har sikret dem en dedikeret fanbase over hele verden. Deres kombination af teknisk dygtighed, stærke melodier og dybtgående tekster har gjort dem til et af de mest respekterede og indflydelsesrige bands i genren.

Gå ikke glip af at opleve Queensrÿche live, når de spiller i Pumpehuset torsdag 6. februar 2025

Billetsalget starter fredag 12. juli kl. 11.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Den energiske glamrock stjerne, Michael Monroe, spiller i Pumpehuset 10. september 202410.7.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Michael Monroe, født Matti Fagerholm, er en markant figur inden for rockmusikken, kendt som forsanger i det finske glamband Hanoi Rocks. Bandet, som blev dannet i 1979, fik hurtigt international anerkendelse for deres unikke glam rock-stil og blev en vigtig del af rockscenen i 1980'erne. Efter Hanoi Rocks' opløsning i midten af 1980'erne begyndte Monroe en succesfuld solo-karriere, hvor han udgav flere album og fortsatte med at turnere og udgive ny musik.