Gjensidige og forsikringsforeningen FOMO indgår aftale om salg af forsikringer til FOMOs knap 19.000 medlemmer
FOMO kan fremadrettet tilbyde flere medlemsfordele igennem samarbejdsaftale med Gjensidige, mens Gjensidige samtidig styrker sin lokale tilstedeværelse på Fyn.

Det nye partnerskab styrker Gjensidiges strategi om at vækste i privatmarkedet.
”Med aftalen styrker vi vores vækst på det danske privatmarked. Vores strategi er at vækste både i det direkte marked og via partnere, for på bedst mulig vis at være bredt repræsenteret på det danske landkort og på tværs af kundesegmenter. FOMO er en solid forening med over 60 års historik, og med sit konstante fokus på at tilbyde kunderne lokal tilstedeværelse og god betjening har de på imponerende vis opbygget en forsikringsportefølje på over 200 mio. dkk. Det passer godt ind i vores strategi, hvorfor vi nu ser frem til at kunne tilbyde medlemmerne attraktive priser og dækninger hos Gjensidige,” siger Iason H. Johannessen, direktør for Privat i Danmark.
For FOMO er partnerskabet med Gjensidige et vigtigt skridt på vejen, for at kunne tilbyde deres medlemmer et stærkt værditilbud på forsikring.
”Det handler om, at vi løbende skal udvikle vores forening og vores forretning. Vi har tillid til, at Gjensidige som samarbejdspartner kan styrke foreningen, så vi kan fortsætte den positive udvikling. Vi vil det bedste for vores medlemmer. Det er det, vi er sat i verden for,” siger Jens Guldfeldt, Adm. Dir., FOMO.
Iason H. Johannessen, direktør for Privat i Danmark, tilføjer: ”Med en aftale som denne ser vi i Gjensidige optimistisk på, at den høje vækst, som vi i dag ser på privatmarkedet, forsætter fremadrettet. I Gjensidige er vi optaget af, at vores kunder får attraktive forsikringsløsninger, og jeg er sikker på, at medlemmerne hos FOMO vil opleve et forsikringsselskab, hvor kvalitet, kundeoplevelse og tillid er vigtige elementer.”
Adm. Dir i FOMO, Jens Guldfeldt ser nu frem til at kunne tilbyde sine medlemmer et endnu stærkere grundlag for tryghed.
“I FOMO arbejder vi hver dag med at sikre de bedste forsikringstilbud til vores medlemmer, og det har været vigtigt for os at få en stærk samarbejdspartner på forsikring. Sammen kan vi skabe endnu bedre medlemsfordele og et stærkere grundlag af tryghed for vores medlemmer. Gjensidige og FOMO er et rigtig godt match. Vi deler samme værdier nemlig fællesskab, loyalitet og tillid. Vi ser meget frem til samarbejdet.”
Fakta
Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskab, som er noteret på Oslo Børs. Vi har ca. 4.500 medarbejdere og tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også pension og opsparing. Driftsindtægterne var 36 mia. NOK i 2023, mens forvaltningskapitalen udgjorde 148 mia. NOK.
FOMO er en lokal forsikringsforening på Fyn med knap 19.000 medlemmer, som blev stiftet i 1963 med det overordnede formål at skaffe forsikringer så nær kostpris som muligt og deraf også lave præmier. Foreningen har 26 ansatte med hovedkontor i Svendborg. FOMO har over de sidste 6-7 år vokset markant på Fyn og opbygget en forsikringsportefølje på over 200 mio. dkk.
Nøgleord
Kontakter
Trine AndrupKommunikationschefGjensidige
Tlf:27 52 51 06tran@gjensidige.dkGjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskab, som er noteret på Oslo Børs. Vi har ca. 4.500 medarbejdere og tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også pension og opsparing. Driftsindtægterne var 36 mia. NOK i 2023, mens forvaltningskapitalen udgjorde 148 mia. NOK.
Følg pressemeddelelser fra Gjensidige
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Gjensidige
Danskerne glemmer at søge erstatningsferie11.9.2025 07:38:00 CEST | Pressemeddelelse
Efteråret er højsæson for sygdom, og det kan koste dyrebare feriedage. Alligevel glemmer langt de fleste danskere at søge erstatningsferie, når de bliver syge under ferien. Det viser en ny undersøgelse.
Håndhygiejnen halter: 6 ud af 10 oplever at andre springer håndvasken over9.9.2025 07:37:00 CEST | Pressemeddelelse
Selvom langt de fleste danskere siger, at de altid vasker hænder efter toiletbesøg, tyder virkeligheden på noget andet. 6 ud af 10 oplever nemlig, at andre ikke vasker hænder efter en tur på toilettet. Til gengæld svarer 9 ud af 10 at de altid vasker hænder efter toilettet. Det viser en ny undersøgelse foretaget af YouGov for Gjensidige.
Farlig tendens: Stor stigning i sigtelser for besiddelse af lattergas3.9.2025 07:46:00 CEST | Pressemeddelelse
De seneste to år er der sket en voldsom stigning i antallet sigtelser for besiddelse af lattergas. Det viser nye tal, som Rigspolitiet har udleveret til Gjensidige. Den store udbredelse af lattergas kan få store konsekvenser både i trafikken og for ens egen sundhed, lyder advarslen fra to eksperter.
Gjensidige bliver ny forsikringspartner for TEKNIQ1.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Gjensidige og TEKNIQ indgår et strategisk samarbejde om at tilbyde forsikringer til erhvervsorganisationens medlemmer.
Risiko for ulykker: Manglende afstand får bilister til at bremse28.8.2025 07:46:00 CEST | Pressemeddelelse
Manglende afstand i trafikken er hvert år årsag til voldsomme ulykker, men alligevel siger knapt hver anden bilist, at de dagligt oplever folk der kører for tæt på dem. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov har foretaget for Gjensidige.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum