Det amerikanske hardcore punkband, Dog Eat Dog, spiller i Pumpehuset 8. oktober 2024.

Dog Eat Dog er et amerikansk hardcore punkband fra New Jersey, dannet i 1990. De er kendt for deres energiske liveoptrædener og unikke blanding af hardcore punk, rap og funk, hvilket gjorde dem til pionerer inden for crossover-genren.

Deres debutalbum "All Boro Kings" fra 1994 indeholdt hits som "No Fronts" og "Who's the King" og blev deres international gennembrud. Bandet kombinerer kraftfulde guitarriffs og groovy beats med catchy omkvæd, og deres musik indeholder stærke samfundsrelaterede budskaber.

Dog Eat Dog har gennem årene udgivet flere albums og er kendt for deres positive attitude og uendelige energi. Deres seneste album, "Free Radicals" fra 2023, viser deres evne til at forny sig, mens de holder fast i deres rødder. Albummet overrasker med en variation af toner, stemninger, dynamik og tempoer, ledsaget af høj energi og positivitet. Singlerne "Lit Up", "Never Give In" og "Man's Best Friend" giver lytterne de store guitarer, funky beats og fængende omkvæd, som bandet er kendt for, mens "Bar Down" udforsker nye territorier for et band, der ivrigt udforsker grænserne for deres evner.

Dog Eat Dogs unikke tilgang til lyd og performance har altid gjort dem til et must-see som liveband. Med "Free Radicals" minder bandet lytterne om, hvorfor mange betragter dem som pionerer inden for crossover-genren.

Oplev Dog Eat Dog live i Pumpehuset 8. oktober 2024.

Billetsalget er started via livenation.dk og ticketmaster.dk

Det australske punkrockband, Trophy Eyes, spiller i Pumpehuset torsdag d. 3. oktober 2024. De tager Split Chain med som support.18.7.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Trophy Eyes er et australsk punkrockband, der består af John Floreani (vokal), Jeremy Winchester (bas og vokal), Blake Caruso (trommer) og Josh Campiao (guitar). Trophy Eyes brød igennem med deres debutalbum "Mend, Move On" i 2014, som blev rost for dets ærlighed og energi. Herefter begyndte bandet at turnere internationalt og opbygge en dedikeret fanbase. Deres efterfølgende udgivelser, herunder albummet "Chemical Miracle" fra 2016 og "The American Dream" fra 2018, cementerede deres position som en betydningsfuld stemme inden for moderne punkrock.

Den energiske glamrock stjerne, Michael Monroe, spiller i Pumpehuset 10. september 202410.7.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Michael Monroe, født Matti Fagerholm, er en markant figur inden for rockmusikken, kendt som forsanger i det finske glamband Hanoi Rocks. Bandet, som blev dannet i 1979, fik hurtigt international anerkendelse for deres unikke glam rock-stil og blev en vigtig del af rockscenen i 1980'erne. Efter Hanoi Rocks' opløsning i midten af 1980'erne begyndte Monroe en succesfuld solo-karriere, hvor han udgav flere album og fortsatte med at turnere og udgive ny musik.

Det indflydelsesrige heavy metal-band, Queensrÿche, vender tilbage til Pumpehuset torsdag 6. februar 202510.7.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Det amerikanske heavy metal-band, Queensrÿche, blev dannet i 1982 i Bellevue, Washington, og er grundlagt af guitaristerne Michael Wilton og Chris DeGarmo, bassist Eddie Jackson, trommeslager Scott Rockenfield og sanger Geoff Tate. De blev hurtigt kendt for deres unikke lyd, der kombinerede elementer af progressiv rock og heavy metal, samt deres komplekse og konceptuelle sangtekster.