AP Pension

AP Pensions Kalundborg-boliger er nu endeligt opført

AP Pensions datterselskab, AP Ejendomme, har afsluttet opførelsen af boligområdet Munkesøhuse, som selskabet har opført i Klosterparken i Kalundborg, hvor AP Ejendomme har opført 97 svanemærkede lejeboliger. Totalentreprenøren 5E Byg har stået for byggeriet af Munkesøhuse, hvor der er enkelte ledige boliger tilbage.

AP Pensions datterselskab, AP Ejendomme, har afsluttet opførelsen af boligområdet Munkesøhuse, som selskabet har opført i Klosterparken i Kalundborg, hvor AP Ejendomme har opført 97 svanemærkede lejeboliger. Totalentreprenøren 5E Byg har stået for byggeriet af Munkesøhuse. Foto: AP Ejendomme

Mindre end to år efter at AP Pensions datterselskab, AP Ejendomme, tog første spadestik til boligområdet, Munkesøhuse, i Klosterparken centralt i Kalundborg, er området nu endeligt opført. For totalentreprenøren 5E Byg har netop afleveret de sidste af i alt 97 boliger til AP Ejendomme. Selskabet fik i juni afleveret første etape med 71 boliger, hvor beboerne er flyttet ind. Nu er det så anden og sidste etape, som er afsluttet, hvor beboerne får deres nøgle her i starten af juli.

Arkitema har tegnet Munkesøhuse-boligerne, der er fra 57 til 124 kvadratmeter. De 97 boliger er fordelt på syv punkthuse med cirka 8.800 etagemeter bolig. Boligerne har enten altaner eller terrasser med udsigt over Klosterparken. Flere af dem har udsigt til vandet og Kalundborgs ikoniske fem-tårnede Vor Frue Kirke.

Munkesøhuse er et område, som lever op til de forventninger, som AP Ejendomme fra start har haft til det, forklarer projektchef i AP Ejendomme, Michala Velin.

- Munkesøhuse lever på alle måder op til de forventninger, vi har haft, siden vi begyndte at arbejde med projektet. Vi har gjort os umage for at indpasse boligerne til omgivelserne, og 5E Byg har som totalentreprenør på allerbedste vis realiseret alle vores planer og tanker i byggeriet af Munkesøhuse. Vi føler os sikre på, at beboerne bliver meget tilfredse med at bo i boligerne og området, der med sin placering i centrum af Kalundborg gør det enkelt at komme rundt i byen, fortæller Michala Velin.

Siden AP Ejendomme satte gang i projektet, har der været en stor interesse for boligerne. Den interesse er kun blevet større i takt med, at byggeriet er skredet frem, fortæller projektchefen.

- Vi har udviklet Munkesøhuse, fordi Kalundborg er inde i en rivende udvikling, der har givet både flere borgere og virksomheder til kommunen. Det har givet et behov for flere og mere moderne boliger, hvilket vi er med til at understøtte med Munkesøhuse. Vi har siden projektets start oplevet en stor interesse for boligerne. Den interesse har varet ved. Derfor er vi også glade for, at vi snart kan melde alt udlejet, siger Michala Velin.

Totalentreprenøren 5E Byg glæder sig også over, at Munkesøhuse nu er endeligt opført.

- Vi er særdeles tilfredse med, at Munkesøhuse nu er endeligt afsluttet. Det er et byggeri, som har været spændende at arbejde med. For AP Ejendomme har fra start været meget ambitiøse med projektet og sat nogle høje standarder for området. Vi er meget glade for, at vi har kunnet realisere de mange ambitioner og tanker, som AP Ejendomme har haft for Munkesøhuse, og som har resulteret i endnu et godt samarbejde mellem 5E Byg og AP Ejendomme, siger Torben Nielsen, teknisk direktør hos 5E Byg.

Michala VelinProjektchef AP Ejendomme

Tlf:2687 2368

Torben NielsenTeknisk direktør 5E Byg

Tlf:3085 6881

Om AP Pension

AP Pension er et uafhængigt, kundeejet pensionsselskab. Pension er i centrum, og fokus er på at skabe overskud til alle vores kunder.

Følg pressemeddelelser fra AP Pension

Flere pressemeddelelser fra AP Pension