Simply.TV køber Inflow Media
Ritzaus Bureau og det norske nyhedsbureau NTB sælger Inflow Media AS til metadatavirksomheden Simply.TV.

Inflow Media indsamler, beriger og leverer Video on Demand (VOD), tv-oversigter og tv-omtaler til distributører, tv-stationer og mediehuse i Danmark, Norge og Sverige. Det samme gør Simply.TV.
Ritzau og NTB har sammen ejet Inflow Media i fem år. Selskabet blev etableret med en sammenlægning af Ritzaus Medieservice og NTB’s Universum, og de to nyhedsbureauer ejede hver 50 procent. Ambitionen med fusionen i 2019 var at skabe en virksomhed, der var stor nok til at opnå en stærk position i Norden både digitalt og på print. Det er lykkedes. Udviklingen på printområdet og med nye digitale kunder, heriblandt flere ledende TV-udbydere, har dog samtidig flyttet Inflow længere væk fra, hvad der er naturligt for et nyhedsbureau.
”Det har været en spændende rejse og et rigtig godt samarbejde mellem Ritzau og NTB. Men metadata til tv-markedet er hverken Ritzaus eller NTB’s kerneprodukt. Med Simply får de nu en ejer, som netop har dette som deres udelukkende fokus. Dette er godt for alle parter”, siger Kamilla Laumark-Møller, fungerende administrerende direktør i Ritzau.
”Inflow Media og Simply.TV har længe været konkurrenter med stor respekt for hinanden, så salget er et rigtig godt match. Samlet bliver selskaberne nu en endnu stærkere hovedaktør indenfor metadata for tv i Skandinavien. Vi er meget tilfredse med, at Simply.TV overtager Inflow Media. Simply.TV vil i den grad kunne løfte selskabet til et nyt niveau i fremtiden, siger bestyrelsesformand i Inflow Media AS og chefredaktør og administrerende direktør i NTB, Tina Mari Flem.
Et kraftcenter for metadata
Simply.TV blev ligesom Inflow grundlagt i 2019 og opererer i dag i over 22 lande med hovedsæde i Danmark. Med opkøbet af Inflow bliver den nye konstruktion en ledende aktør i Norden inden for tv-metadata, tv-listings og produktion af tv-omtaler.
”Siden vi startede Simply.TV i 2019, har vi kigget på Inflow som den stærkeste udbyder af metadata i Skandinavien. At kunne tilføre deres viden, ekspertise, medarbejdere og teknologi giver os mulighed for at tilbyde endnu stærkere produkter fremadrettet til den kombinerede eksisterende kundebase samt nye kunder. Processen omkring opkøbet har vist os, at det er den helt rigtige virksomhed at få ind i Simply.TV med deres kundeorienterede tilgang, stærke produktforståelse og et fantastisk team”, siger Daniel Rühmann, COO i Simply.TV
Overdragelsen sker med øjeblikkelig virkning den 3. juli.
Kontakter
Kamilla Laumark-MøllerKonstitueret adm. direktør
Tlf:+45 27 62 05 82kalm@ritzau.dkFaktaboks: Ritzaus Bureau
Ritzaus Bureau leverer hurtige, korrekte nyheder og informationer og kommunikationsværktøj til medier, virksomheder og organisationer. Dermed skaber Ritzau værdi for både kunderne og samfundet.
Ejerne er 10 danske mediehuse: JP/Politikens Hus, DR, JFM, Sjællandske Medier, Det Nordjyske Mediehus, Mediehusene Midtjylland, Børsen, Kristeligt Dagblad, Lolland-Falsters Folketidende og Information.
Følg pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S
Ritzau indgår samarbejde med politiet13.10.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Politiet vil fremover udkomme med deres operative meddelelser på Ritzaus platform, så de når direkte ud til redaktionerne. Det sker som led i politiets beslutning om at forlade det sociale medie X.
Ritzau og IDX indgår partnerskab: Stærkere kommunikation skal positionere selskaberne attraktivt over for kapitalmarkederne.30.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ritzau og IDX har indgået et partnerskab, der skal skabe nye synergier mellem Ritzaus distributionsplatform Via Ritzau selskabsmeddelelser og IDX’ løsninger til præsentation finansiel information.
Fremtidens PR: Ritzau og Storykit i samarbejde om automatiseret video for pressekommunikation25.9.2025 10:02:10 CEST | Pressemeddelelse
Video er ikke længere blot et “nice-to-have” i virksomheders kommunikationsarbejde – det er det sprog, som mange målgrupper forstår og responderer på. Derfor har Storykit, den førende platform for videoautomatisering, indgået et strategisk partnerskab med Ritzau, Danmarks førende nyhedsbureau og distributør af pressemeddelelser. Sammen bringer de hurtig og skalerbar videoproduktion ind i kernen af dansk pressekommunikation. Med dette nye samarbejde kan Ritzaus kunder hurtigt omdanne deres pressemeddelelser til brandede videoer med budskaber fra deres pressemeddelelser, der øger rækkevidde og engagement på tværs af kommunikationskanaler – uden behov for ekstra værktøjer, et produktionsteam eller ekstra tid. ”I årtier har Ritzau været rygraden i dansk kommunikation, og vi er stolte over at kunne samarbejde om at forme fremtiden,” siger Peder Bonnier, CEO i Storykit. ”Med Storykit kan enhver organisation fortælle sin historie med video, og dette partnerskab betyder, at danske virksomheder
Ritzau henter erfaren kommerciel direktør22.4.2025 11:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Ritzaus nye kommercielle direktør, CCO, kommer med omfattende erfaring. Senest har han været CEO i IIH Nordic, og før det har han haft flere kommercielle direktørstillinger i blandt andet medie- og telebranchen.
Ritzau lander overskud i år med direktørskifte8.4.2025 15:43:28 CEST | Pressemeddelelse
Ritzaus Bureau kom ud af 2024 med sorte tal på bundlinjen. Den nyligt offentliggjorte årsrapport viser, at året endte med et samlet resultat på knap 10 mio. kr.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
