AP Pension

AP Pension lejer ejendom ud til Forsvaret

AP Pensions datterselskab, AP Ejendomme har indgået en lejeaftale med Forsvaret, der lejer sig ind i en af selskabets ejendomme. Aftalen gælder for en enkelt ejendom på Østerbro i København.

AP Pensions datterselskab, AP Ejendomme, har indgået en lejeaftale med Forsvaret, der lejer sig ind i en af selskabets ejendomme. Aftalen gælder for en enkelt ejendom på Østerbro i København. Foto: AP Pension

AP Ejendomme har indgået en aftale med Forsvaret, der fra midten af september i år lejer sig ind i en cirka 4.500 kvadratmeter stor ejendom på Østerbro i København. Som bruger af ejendommen vil blandt andet være Den Kongelige Livgardes Musikkorps. Samlet set forventes det, at der bliver arbejdsplads til cirka 250 personer i ejendommen.

Adm. direktør i AP Ejendomme, Peter Olsson, er meget tilfreds med, at selskabets ejendom på Strødamvej på Østerbro i København fremover skal udlejes til Forsvaret.

- I AP Ejendomme er vi naturligvis meget tilfredse med, at vi nu har indgået en lejeaftale med Forsvaret om udlejningen af vores ejendom på Strødamvej på Østerbro. Det er en moderne ejendom, som skaber gode rammer om dem, der kommer til at have deres daglige gang i ejendommen. Frem til indflytning kommer vi blandt andet til at bruge tiden på at indrette øvelokale til Den Kongelige Livgarde, så det lever op til de forventninger og behov, de har brug for i deres arbejde, siger Peter Olsson.

Hos Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse er der ligeledes tilfredshed med, at der nu er kommet en lejeaftale på plads med AP Ejendomme.

- Gennem hele forløbet om lejeaftalen har vi haft et godt samarbejde med AP Ejendomme, som har vist en god forståelse for, hvilke behov vi har brug for til vores medarbejdere og især Den Kongelige Livgarde. Vi er ikke i tvivl om, at ejendommen på Østerbro lever op til moderne krav og vilkår. Dermed får vi mulighed for at give vores kollegaer de bedst mulige arbejdsbetingelser. Nu ser vi frem til, at vi til efteråret kan tage ejendommen i brug, siger Anders Binderup, kontorchef ved Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse.

For Peter Olsson er lejeaftalen med Forsvaret og Den Kongelige Livgardes Musikkorps ikke nødvendigvis den sidste aftale, som AP Ejendomme kommer til at indgå med Forsvaret.

- I AP Ejendomme lægger vi ikke skjul på, at vi gerne vil udvide vores samarbejde med Forsvaret, når drejer sig af udvikling af ejendomme. Det kan fx gøre sig gældende i arbejdet med udviklingen af kaserner, hvor vi gerne bidrager med vores ekspertise inden for ejendomsudvikling, så der kan blive bygget nogle tidssvarende og moderne løsninger med et bæredygtigt fokus til gavn for vores forsvar, siger Peter Olsson.

Anders Binderupkontorchef ved Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse

Tlf:2557 8716

Billeder

Om AP Pension

AP Pension er et uafhængigt, kundeejet pensionsselskab. Pension er i centrum, og fokus er på at skabe overskud til alle vores kunder.

Følg pressemeddelelser fra AP Pension

Flere pressemeddelelser fra AP Pension