Otte heldige danskere vandt over 21 millioner kroner ved Danske Spil lørdag aften

21.512.252 skattefrie, gode, danske kroner: Så mange penge vandt otte heldige danskere tilsammen i aftes, via Danske Spils trækninger i Lotto og Joker. Se herunder, hvor alle millionerne landede.

Mens de fleste danskere i aftes måtte ærgre sig over Danmarks farvel til fodbold-EM i Tyskland, så var der anderledes grund til fest for otte heldige danskere spredt ud over det meste af landet: Tilsammen vandt de over 21 millioner kroner i Danske Spils lotterier.

Den heldigste af de heldige var en midtjyde, som havde valgt at prøve lykken i Joker: Det viste sig at være et godt valg, som blev belønnet med førstepræmien på hele 14.512.252 kroner.

Ekstratrækninger i Lotto

De resterende syv millioner blev vundet af syv forskellige danskere, som alle har det til fælles, at de havde spillet med i Lotto uden at vinde noget i første omgang, men til gengæld var de heldige, da Danske Spil foretog to ekstratrækninger.

De to første af millionerne blev vundet i den ugentlige ekstratrækning Millionærchancen.

Her gik den første million til ejeren af en kupon, der er blevet langet over disken i Strøg Kiosken i Brenderup på Fyn.

Så tjek din kupon en ekstra gang, hvis du har spillet fynsk Lotto i den forgangne weekend.

Den anden million blev købt via mobilen af en af Danske Spils kunder fra Sydsjælland.

Super Millionærchancen

Fordi det var sidste lørdag i måneden, skulle der som sædvanligt også findes fem heldige vindere af Super Millionærchancen – og de fem millioner blev spredt godt og grundigt ud over det meste af landet.

Den første million blev vundet af en heldig kunde fra den nordlige ende af hovedstaden, som havde spillet med via mobilen.

Den anden million blev vundet af en heldig PLUS-abonnent, der bor et sted i Nordjylland.

Den tredje million blev vundet af en heldig PLUS-abonnent fra det yderste Vestjylland.

Den fjerde million blev vundet af en heldig PLUS-abonnent fra Århus-området.

Den femte million blev vundet en heldig PLUS-abonnent fra Hillerød Kommune.

Danske Spil har endnu ikke talt med de heldige vindere, men der skal lyde et stort tillykke med flotte gevinster.

”Det er en fornøjelse at dele gevinster ud til glade danskere, og vi bliver i Danske Spil glade hver eneste gang, der bliver vundet en gevinst i vores lotterier. Også selvom det sker hver evig eneste uge,” siger Malene Mølgaard, som er adm. direktør i Danske Lotteri Spil, som står bag Lotto og Joker.

Om Lotto

Lotto tallene trækkes hver lørdag aften, og det er de blevet uden afbrydelse siden 7. oktober 1989. Førstepræmiepuljen er altid på mindst 8.000.000 kroner.
Den højeste Lotto gevinst nogensinde blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564.007 kroner.

Om Millionærchancen
Siden 2015 har Lotto haft en Millionærgaranti – i september 2023 omdøbt til Millionærchancen - som betyder, at der fast hver lørdag bliver trukket lod om to gange 1.000.000 kroner blandt alle ugens spillede rækker.

Om Super Millionærchancen

Super Millionærchancen garanterer fem millionærer hver eneste måned året rundt. Det er en fast ekstratrækning den sidste lørdag i måneden, hvor Danske Spil trækker lod om 5 x 1 million kroner blandt alle månedens spillede rækker.

Lotto, vindertal 29. juni

6, 9, 17, 23, 24, 26, 30

Lotto, tillægstal 29. juni

Jokertal 29. juni

7, 1, 1, 4, 5, 6, 5

Danske Spil ser tilbage til 1992 og spørger: Kan vi gøre det igen?29.6.2024 08:45:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmark er klare underdogs før 1/8-finalen mod Tyskland: Men det var de også en magisk sommeraften i Göteborg for 32 år siden – og det får nu Danske Spil til at kigge tilbage til EM 1992, og inviterer kunderne til at gøre det samme. Lige nu tipper stemningen hos Danske Spils kunder klart til en gentagelse af sejren over tyskerne, hvilket forventet vil give kunderne 13 mio. kr. i lommerne.