Ekstra busser til Grøn Koncert

Midttrafik indsætter ekstra busser ind på linje 2A, når Grøn Koncert indtager Aarhus lørdag 20. juli. En særlig Grøn Koncert busbillet giver ubegrænset rejse med bus og letbane i 16 timer.

Linje 2A kører med ekstraafgange til og fra Grøn Koncert
Linje 2A kører med ekstraafgange til og fra Grøn Koncert Morten Rygaard

Mens Grøn Koncert kan melde udsolgt af billetter i Aarhus, er der stadig masser af billetter til de ekstrabusser, som Midttrafik har indsat mellem Park Allé og Paludan Müller Vej/Marienlyst.

Linje 2A kører med ekstrabusser fra Park Allé til Paludan Mûllers Vej/Marienlystvej. Herfra skal du gå det sidste stykke vej til koncertpladsen.

Busserne kører med korte mellemrum fra kl. 12.30 til 16.00 og retur igen fra kl. 18.00 til 23.00.

Busturen fra Park Allé til Grøn Koncert tager ca. 25 minutter.

Du kan stå af og på koncertbusserne ved alle 2A's stoppesteder undervejs mellem Park Allé og Paludan Müllers Vej.

Se stoppesteder og rutekort for linje 2A

Billetmuligheder til ekstrabusserne
En Grøn Koncert busbillet giver fri rejse i 16 timer i hele Aarhus Kommune for 49 kr. med bus og letbane. Også i natbusser. Billetten kan ikke bruges i DSB og GoCollective tog. Køb den i Midttrafik app eller i RejseBillet.

Du kan også bruge vores almindelige billetter, fx enkeltbilletter, klippekort, pendlerkort eller ungdomskort, hvis de er gyldige i zone 301 og 302.

Af hensyn til dørkontrol og hurtig afvikling af busserne, kan du ikke bruge dit Rejsekort i de særlige koncertbusser på linje 2A - medmindre du har en pendlerstrækning, hvor zone 301 og 302 indgår.

Læs mere om ekstrabusser og billetmuligheder

Billige ungdomsbilletter og gratis kørsel med lokalruter skal få flere til at rejse med bus13.9.2024 13:21:22 CEST | Pressemeddelelse

Unge i alderen 16-26 år kan fra 1. oktober købe et billigt pendlerkort HerningUNG og spare penge på rejser med bybusser og regionalbusser inden for kommunen. Samtidig bliver det muligt for alle borgere at køre gratis med lokalruterne 140, 150, 160, 168 og 169. Tiltaget er et pilotforsøg, der løber frem til 31. marts 2025. Det skal få flere borgere til at rejse med bus som et grønnere alternativ til bilen.

Midttrafik kårer de bedste busselskaber27.6.2024 11:57:24 CEST | Pressemeddelelse

Midttrafiks busselskaber har igen dystet om titlen som Bedste Busselskab for henholdsvis små og store ruter i trafikselskabets område. Mens De Gule Busser vinder konkurrencen om de små ruter sikkert, er stillingen uafgjort mellem De Grønne Busser og Umove for de store ruter. Midttrafik har derfor for første gang måtte kåre to vindere af konkurrencen om de store ruter. Bedste Busselskab bliver kåret på baggrund af kundernes vurdering af syv parametre.