Den svenske Eurovision-stjerne og hitmager, Loreen, bringer sin spirituelle pop-musik tilbage til Danmark til februar, når hun indtager Poolen på Refshaleøen i København

LOREEN

18. FEBRUAR 2025

POOLEN

Loreen fik sit musikalske gennembrud i 2012, da hun vandt Eurovision med sangen "Euphoria", som blev et stort hit og nåede topplaceringerne på hitlisterne i flere lande. I 2023 gentog hun succesen, da hun igen vandt Eurovision, denne gang med sangen ’’Tattoo’’. Dette var en historisk sejr for Sverige, som vandt Eurovision for syvende gang, og dermed har slået rekord. Derudover er Loreen den anden person i historien, og den første kvindelige artist, der har vundet Eurovision to gange.

Loreens fans kalder hendes musik spirituel pop. En betegnelse som Loreen også selv har taget til sig fordi den anerkender at der ikke er en barriere mellem hende som artist og hendes publikum. Som performer skaber hun verdener som suger lytteren ind i hendes univers. "That's why I love Eurovision so much – because it allows me to create an entire world when I'm on stage," udtaler Loreen. Hun beskriver Eurovision som en platform, der er et smukt og kærligt rum der samler folk omkring lyde og billeder. Dette har medført hendes fans vænnet sig til at hendes musik skal nydes på flere niveau: "As a listener, you have all the elements there: you can see it, hear it, feel it, smell it," udtaler hun. "My art isn't about one thing – it's the whole, it's the layers, it's the message."

Der er ingen tvivl om, at denne message rejser vidt og bredt: globalt har Loreen mere end 2 milliarder streams. Hendes fængslende elektropop-perle “Tattoo” gik toppede hitlisterne i 10 lande, inklusiv hendes hjemland Sverige, og nåede andenpladsen i Storbritannien. Hendes seneste single “Forever” bygger videre på den samme verden og univers som “Tattoo”. "In the first chapter of the story, which is Tattoo, you meet this entity – she's male, she's female, she's everything. She comes from the earth, from the dust, and it's very spiritual," forklarer Loreen. "And now in the second chapter, Forever, there is an awakening. It's about a moment where you've gone through all the earth and dust – you've gone through life – and you can see things clearly. You're leaving all your illusions behind and you're free."

Det er ikke kun på Eurovisions enorme scene at Loreen har haft succes som artist og performer, hun har også turneret flittigt, siden hun vandt i 2023 og har besøgt Danmark af flere omgange. Hun gav bl.a. en udsolgt koncert i Store VEGA, som fik 5/6 stjerner i en anmeldelse af XQ28. Derudover optrådte hun også på dette års Jelling Musikfestival og den netop overståede Tinderbox i Odense. Til februar er den rutinerede sangerinde klar til sit største indendørs headline show i DK til dato, når hun gentager succesen i Poolen i København.

Billetpriser: 295 kr. + gebyr.

Billetsalget starter 3. juli kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk.

Mastercard indehavere har særlig adgang til presale billetter i Danmark, fra 1. juli kl. 10.00 til 3. juli kl. 10.00. Reserverede billetter er tilgængelige for Mastercard indehavere fra 3. juli kl. 10.00. Besøg www.priceless.com/music for mere info.

Live Nation presale starter 2. juli kl. 10:00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og på livenation.dk, hvis man opretter en bruger.

Det australske punkrockband, Trophy Eyes, spiller i Pumpehuset torsdag d. 3. oktober 2024. De tager Split Chain med som support.18.7.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Trophy Eyes er et australsk punkrockband, der består af John Floreani (vokal), Jeremy Winchester (bas og vokal), Blake Caruso (trommer) og Josh Campiao (guitar). Trophy Eyes brød igennem med deres debutalbum "Mend, Move On" i 2014, som blev rost for dets ærlighed og energi. Herefter begyndte bandet at turnere internationalt og opbygge en dedikeret fanbase. Deres efterfølgende udgivelser, herunder albummet "Chemical Miracle" fra 2016 og "The American Dream" fra 2018, cementerede deres position som en betydningsfuld stemme inden for moderne punkrock.

Den energiske glamrock stjerne, Michael Monroe, spiller i Pumpehuset 10. september 202410.7.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Michael Monroe, født Matti Fagerholm, er en markant figur inden for rockmusikken, kendt som forsanger i det finske glamband Hanoi Rocks. Bandet, som blev dannet i 1979, fik hurtigt international anerkendelse for deres unikke glam rock-stil og blev en vigtig del af rockscenen i 1980'erne. Efter Hanoi Rocks' opløsning i midten af 1980'erne begyndte Monroe en succesfuld solo-karriere, hvor han udgav flere album og fortsatte med at turnere og udgive ny musik.

Det indflydelsesrige heavy metal-band, Queensrÿche, vender tilbage til Pumpehuset torsdag 6. februar 202510.7.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Det amerikanske heavy metal-band, Queensrÿche, blev dannet i 1982 i Bellevue, Washington, og er grundlagt af guitaristerne Michael Wilton og Chris DeGarmo, bassist Eddie Jackson, trommeslager Scott Rockenfield og sanger Geoff Tate. De blev hurtigt kendt for deres unikke lyd, der kombinerede elementer af progressiv rock og heavy metal, samt deres komplekse og konceptuelle sangtekster.