Det alternative rockband The Flaming Lips optræder med deres ikoniske album ”Yoshimi Battles the Pink Robots” i Store VEGA i 2025

VEGA og Live Nation præsenterer

THE FLAMING LIPS

8. JUNI 2025

STORE VEGA

Det amerikanske rockband The Flaming Lips blev grundlagt i Oklahoma City i 1983 af Wayne Coyne, hans bror Mark og Michael Ivins. Sidenhen er de blevet et af de mest ikoniske, indflydelsesrige, uforudsigelige og vigtigste acts inden for alternativ rockmusik i USA. Bandet har vundet tre GRAMMY® Awards, en Tony-nominering og en RIAA Guld-certificering for ”Yoshimi Battles the Pink Robots” (2002).

Udover ”Yoshimi Battles the Pink Robots” har The Flaming Lips også udgivet andre anmelderroste albums såsom "The Soft Bulletin" (1999) og senest ”American Head” (2020). På American Head kunne man opleve bandet vende tilbage til en mere melodisk og sangorienteret tilgang til musikken. Albummet modtog massiv anmelderros og er blevet kaldt deres bedste udgivelse i årevis. Det endte på adskillige "årets bedste"-lister rundt om i verden, også i DK hvor det blev udnævnt som årets udenlandske album af Ekstra Bladet.

Det er ikke kun på udgivelsesfronten at bandet stadig er i topform, men også på scenen. The Flaming Lips kendt for deres eksperimentelle og psykedeliske stil, samt deres spektakulære liveoptrædener, som ofte inkluderer farverige kostumer, konfetti, balloner og vilde visuelle effekter. UK’s Q Magazine udnævnte dem på deres liste som et af de “50 Bands to See Before You Die.”

Når The Flaming Lips kommer til Store VEGA i 2025 bliver det netop for at hylde og fremføre det ikoniske album "Yoshimi Battles the Pink Robots”. Albummet er et sci-fi-inspireret konceptalbum, der består af The Flaming Lips' mest legesyge og dybtfølte sange, der bliver kastet ind i en vidunderlig hvirvelvind af ambient elektroniske lyde, digitale beats og psykedelisk pragt. På albummet finder man desuden bandet mest streamede sang, “Do You Realize??”.

Billetpriser: 550 kr. + gebyr.

Billetsalget starter 5. juli kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk.

Live Nation presale starter 4. juli kl. 10.00 på livenation.dk, hvis man opretter en bruger

Det australske punkrockband, Trophy Eyes, spiller i Pumpehuset torsdag d. 3. oktober 2024. De tager Split Chain med som support.18.7.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Trophy Eyes er et australsk punkrockband, der består af John Floreani (vokal), Jeremy Winchester (bas og vokal), Blake Caruso (trommer) og Josh Campiao (guitar). Trophy Eyes brød igennem med deres debutalbum "Mend, Move On" i 2014, som blev rost for dets ærlighed og energi. Herefter begyndte bandet at turnere internationalt og opbygge en dedikeret fanbase. Deres efterfølgende udgivelser, herunder albummet "Chemical Miracle" fra 2016 og "The American Dream" fra 2018, cementerede deres position som en betydningsfuld stemme inden for moderne punkrock.

Den energiske glamrock stjerne, Michael Monroe, spiller i Pumpehuset 10. september 202410.7.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Michael Monroe, født Matti Fagerholm, er en markant figur inden for rockmusikken, kendt som forsanger i det finske glamband Hanoi Rocks. Bandet, som blev dannet i 1979, fik hurtigt international anerkendelse for deres unikke glam rock-stil og blev en vigtig del af rockscenen i 1980'erne. Efter Hanoi Rocks' opløsning i midten af 1980'erne begyndte Monroe en succesfuld solo-karriere, hvor han udgav flere album og fortsatte med at turnere og udgive ny musik.

Det indflydelsesrige heavy metal-band, Queensrÿche, vender tilbage til Pumpehuset torsdag 6. februar 202510.7.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Det amerikanske heavy metal-band, Queensrÿche, blev dannet i 1982 i Bellevue, Washington, og er grundlagt af guitaristerne Michael Wilton og Chris DeGarmo, bassist Eddie Jackson, trommeslager Scott Rockenfield og sanger Geoff Tate. De blev hurtigt kendt for deres unikke lyd, der kombinerede elementer af progressiv rock og heavy metal, samt deres komplekse og konceptuelle sangtekster.