Trods vingeskudt Vingegaard: Danske Spil og danskerne stadig Tour-optimister

Kan en decimeret Jonas Vingegaard vinde Tour de France for tredje år i træk? Danskerne siger ’Ja!’, Danske Spil siger ’Ja, måske!’ – og uanset, hvem du spørger, så siger de: ”Men det bliver tæt!” Således tror 50,2 procent af Danske Spils kunder på Vingegaard og 49,8 procent på Pogacar.

Danske Spils kunder tror fortsat på, at Jonas Vingegaard kan vinde sit tredje Tour de France i år.

Der var længe tvivl om, hvorvidt Jonas Vingegaard overhovedet ville være i stand til at forsvare sin Tour de France-titel, endog stille til start i løbet. Et voldsomt styrt i Baskerlandet Rundt sendte danskeren på hospitalet og smadrede hans nøje planlagte tour-forberedelser.

Derfor er det ret utroligt, at man nu kan stå og nævne ham blandt topfavoritterne til at vinde Tour de France, der går i gang i morgen. Men det kan man, slår de fast hos Danske Spil, der har vurderet styrkeforholdet mellem Jonas Vingegaard og den faste rival, Tadej Pogacar.

”Jonas Vingegaards optakt til touren har været alt andet end perfekt, så når vi alligevel vurderer ham til at have så gode chancer for en tour-sejr, som vi trods alt stadig gør, så siger det en hel del om, hvilket stof den stærke thybo er gjort af. Han har simpelthen et ekstra gear, når han møder modstand, og det er det gear, han skal finde frem i jagten på sin tredje Tour-sejr på stribe. Det bliver bestemt ikke let, men hvis nogen kan, så er det ham,” siger Thomas Theede Therkildsen, der er oddssætter og cykel-ekspert hos Danske Spil.

”Vi har lige nu Tadej Pogacar som en snæver favorit til at vinde etapeløbet, men Jonas Vingegaard kommer snert derefter som en suveræn nummer to på vores liste, så alt er bestemt muligt. Og spørger man vores kunder, så er der faktisk fuldstændigt dødt løb mellem de to. Jeg tror ikke, at jeg før har oplevet, at vores kunder på den måde har været splittet så præcist lige midt over, som det er tilfældet her. Lige nu tror 50,2 procent på Vingegaard og 49,8 procent på Pogacar,” siger Thomas Theede Therkildsen.

Følg med i Tour de France på TV2 fra i morgen lørdag, hvor verdens største cykelløb skydes i gang i Firenze.

PresseafdelingenKontakt vores presseafdeling

Ring til vores pressetelefon for mere information eller flere kommentarer på tlf.: 3085 1785

Tlf:30851785kommunikation@danskespil.dk

Danske Spil ser tilbage til 1992 og spørger: Kan vi gøre det igen?29.6.2024 08:45:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmark er klare underdogs før 1/8-finalen mod Tyskland: Men det var de også en magisk sommeraften i Göteborg for 32 år siden – og det får nu Danske Spil til at kigge tilbage til EM 1992, og inviterer kunderne til at gøre det samme. Lige nu tipper stemningen hos Danske Spils kunder klart til en gentagelse af sejren over tyskerne, hvilket forventet vil give kunderne 13 mio. kr. i lommerne.