Center for Familiesundhed

Center for Familiesundhed oplever stor efterspørgsel på familieydelser: Mander op med ny pædagogisk udviklingskonsulent og leder efter psykologer

Slagelse-virksomheden Center for Familiesundhed oplever stor efterspørgsel på sine ydelser på børne- og ungeområdet. Nu ansætter virksomheden endnu en pædagogisk udviklingskonsulent – og leder samtidig efter flere autoriserede psykologer på konsulentbasis.

Tanja Vejsnæs i Center for Familiesundheds familiebehandlingsrum

Især er der efterspørgsel på de psykologiske undersøgelser, som Center for Familiesundhed tilbyder at udføre for kommuner. Dette omfatter eksempelvis børnepsykologiske undersøgelser (BPU’er), tilknytningsundersøgelser og forældrekompetenceundersøgelser FKU’er.

”Vi får i stigende grad henvendelser fra kommuner i hele Danmark. Vi oplever helt generelt, at flere og flere kommuner får øjnene op for, at der eksisterer private aktører som os, der kan løfte en lang række forskellige tværfaglige opgaver for dem,” forklarer Pia Larsen, ejer og administrerende direktør.

Som konsekvens af den øgede efterspørgsel søger Center for Familiesundhed desuden efter endnu flere autoriserede psykologer, som på konsulentbasis kan udføre blandt andet forældrekompetenceundersøgelser (FKU’er).

Arbejder på tværs af paragrafferne

Pia Larsen stiftede Center for Familiesundhed i 2021. Virksomheden er en del af Top Familien, der også omfatter vikarbureauet Top Partners og hjælpemiddelvirksomheden CarePartner.

Begyndelsen var svær, men nu mærker Pia Larsen og hendes kolleger for alvor, at virksomheden er ved at have skabt sig stærkt et navn, hvor kommuner i stigende grad henvender sig i forhold til samarbejde. Både hvad angår specifikke, afgrænsede opgaver og helhedsorienterede indsatser til hele familien, der ofte går på tværs af paragrafferne.

”Vi ser en masse synergier mellem de krævende specialopgaver, vi udfører i regi af Top Partners og de lige så komplekse psykologiske og pædagogiske opgaver, vi løfter i Center for Familiesundhed, hvor vi arbejder bredt inden for både sundheds- og serviceloven,” siger Pia Larsen

Satser på legende terapiform

De positive vinde får nu Center for Familiesundhed til at mande op med endnu en medarbejder i form af Tanja Vejsnæs. Hun er uddannet pædagog og familieterapeut og skal hos Center For Familiesundhed være med til at løfte andre vigtige forretningsområder, nemlig familieterapimetoden Theraplay®, støttet og overvåget samvær samt supervision af plejefamilier.

Tanja Vejsnæs kommer fra Familiebehandling Fyn, hvor hun i flere år har beskæftiget sig med netop Theraplay® – en legende terapiform målrettet børn og unge, der eksempelvis har oplevet omsorgssvigt i den helt tidlige barndom.

Hos Center for Familiesundhed får Tanja Vejsnæs titel af pædagogisk udviklingskonsulent og certificeret Theraplay®-terapeut.

For yderligere oplysninger:

Morten Vittrup Lund, pressekonsulent: 25 36 24 25 / mvl@kommpress.dk