Internationale brands strømmer til dansk modemesse

Nordens største modemesse, CIFF, vender tilbage med deres 63. udgave i august. Arrangementet, der finder sted i Bella Center Copenhagen fra den 7.-9. august, fortsætter med at vokse hver eneste sæson. Denne gang udvides messearealet med yderligere 25 % til mere end 34.000 m², hvor over 1.200 brands vil være repræsenteret side om side med caféer, restauranter og barer. Mere plads giver nye muligheder for at opleve CIFF's mest dynamiske og ambitiøse program til dato.
Der vil være mulighed for at få unikke brandoplevelser, se interaktive installationer og detail-integrationer, og opleve et program spækket events og live-optrædener. Derudover har CIFF sikret et højt gastronomisk niveau, ved at kuratere det bedste inden for mad og drikke fra hele den danske hovedstad under eget tag.
CIFF afholdes fortsat sideløbende med Copenhagen Fashion Week, og sammen arbejder de to organisationer for at samle den internationale branche og brands fra hele verden i København to gange om året. Det gør byen til en af verdens mest effektive, strømlinede og bekvemme metropoler for modeindustriens aktiviteter. Denne sæson er har de to organisationer arbejdet endnu tættere sammen, for at løfte de fælles høje ambitionerne - nu og i fremtiden.
Cecilie Thorsmark, administrerende direktør for Copenhagen Fashion Week, udtaler:
“Københavns byrum og det at skabe noget i fællesskab, der er større end summen af de enkelte dele, er grundlæggende elementer i den danske kultur. Vi ser frem til den kommende sæson og glæder os til at fejre vores tættere samarbejde, som uden tvivl vil gavne både den lokale industri såvel som vores udenlandske besøgende."
Sofie Dolva, direktør for CIFF, siger:
"CIFF fortsætter med at vokse i størrelse, skala og omfang sæson efter sæson og har gjort det gennem de seneste år. I takt med at vi vokser, bliver vi også i stand til at genoverveje, hvordan denne vækst bliver mest udbytterig, og hvordan vi bedst kan tilpasse den til de internationale markeders behov. Hvert skridt fremad skal repræsentere noget nyt og banebrydende, så vi skaber en unik plads og position for CIFF på det europæiske marked.
Vores perspektiv er globalt, og vores vision for fremtiden er et internationalt modefællesskab med København i centrum. Vores ekspansive program denne sommer har været en vigtig del af at bygge bro til andre modehovedstæder rundt om i verden. Vi vil møde branchens folk netop der, hvor de allerede samles. Dette skabe nye muligheder for bedre at støtte op om kreativ sparring, forretningsudvikling og handel - og sikker at alle bliver bragt sammen i Københavns smukke rammer."
Blandt de tilbagevendende top navne er Mark Kenly Domino Tan, Holzweiler, Gestuz, Les Deux, Henrik Vibskov, Mads Nørgaard, Snowpeak, J. Lindeberg, Aiayu, Herskind, Drykorn, Vernon Sport, Max Mara Group og salgsbureauerne Blender, Sjóklint og Balling. Den 63. udgave byder også på den største tilstedeværelse nogensinde fra Tyskland, Holland og vores nabolande, hvilket konsoliderer CIFF og Københavns rolle som Nordeuropas de facto modehovedstad. Denne sæson byder vi også G-Star velkommen tilbage til København efter en kortere pause. Se den udvidede brandliste nedenfor.
Vores mange særlige projekter med internationale partnere, herunder den tyske organisation for talentudvikling, Neudeutsch, styrker vores handelsmæssige og kulturelle relationer i regionen. Samtidig er de med til at konsolidere en fremtid, hvor CIFFs aktiviteter rækker ud over Norden, og hvor vi er etableret som en betydelig europæisk markedsaktør. Modemessen i januar 2024 havde det højeste antal besøgende nogensinde med mere end 17.000 gæster, der inkluderede nøgleaktører fra detailhandlen og pressefolk fra mere end 50 internationale markeder.
Tilbagevendende Brands:
Henrik Vibskov, Mads Nørgaard, Nikben, Mark Kenly Domino Tan, Holzweiler, Mos Mosh, Gestuz, Blender Agency, Sjöklint Agency, Vernon Sport, Aiayu, Neo Noir, Drykorn, Woden, Wood Wood, Envelope1976, Herskind, Lovechild, Dante6, Sessun, Modström, Essentiel Antwerp, Les Deux, Oval Square, American Vintage, Livid, Rue De Tokyo, Another Aspect, Snowpeak, Nudie Jeans, PHEAM Agency, Scandinavian Edition, Neuw, GABBA, Freudian Kicks, Day Birger et Mikkelsen, Anerkjendt, Nümph, NÜ, Sisters Point, Niko June og flere.
Nye udstillere:
G-Star, Bestseller, Molebo, New Amsterdam, Complex Minds, Impossible Objects, Pompeii, Primeboots, Saucony, Camper, Seidensticker Studio, Denim Project, Stamm og flere.
CIFF Village Permanente Showrooms:
CIFF Village: Blanche, Isnurh, Angulus, MLGA, DK Company, Billi Bi, Tamaris, Soya Concept, Marc Cain, Barbour, PWT, Gerry Weber, Esprit, Godske, Micha, Van de Velde, Carl Gross, Fred Perry og mange, mange flere.
Nøgleord
Kontakter
Sophie Noreng, Head of Global Relations, sono@ciff.dk
Billeder
Om CIFF
Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) er Nordeuropas førende og mest innovative modeplatform. Her præsenterer de førende brands deres bud på trends og tendenser på kuraterede områder. CIFF er en fagmesse, der finder sted hvert halve år med brands fra hele verden.
CIFF opstod på den danske modescene i 1993 og har siden da gennemgået en rivende udvikling.
Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
CIFF Kids Relaunch: renewed, recharged, and reimagined20.5.2025 13:51:08 CEST | Pressemeddelelse
CIFF Kids is back – renewed, recharged, and reimagined. Welcome to CIFF Kids 2.0 – a streamlined, no-fuss order fair built for business. With a sharp focus on the UK, Northern Germany, and the entire Nordic Region, we’re offering a simplified platform that speaks directly to the needs of today’s kids wear brands.
Bellagroup tager store skridt mod indfrielse af klimamål12.5.2025 07:59:11 CEST | Pressemeddelelse
Hvert år lukker Bellagroup dørene op for mere end en million hotel- og eventgæster, og mens der er fremgang i forretningen, er der nedgang i CO2e-udledningerne. I 2024 rundede virksomheden flere anselige milepæle, og Bellagroup har det seneste år taget store skridt mod at indfri gruppens CO2e-reduktionsmål.
Bellagroup opnår anerkendt SBTi-godkendelse af sine klimamål10.3.2025 09:58:09 CET | Pressemeddelelse
Bellagroup, som tæller Bella Center Copenhagen, Bella Arena, Copenhagen Marriott Hotel, AC Hotel Bella Sky og Crowne Plaza Copenhagen Towers, har opnået en vigtig milepæl i sin bæredygtighedsrejse: en officiel godkendelse af virksomhedens klimamål fra Science Based Targets initiative (SBTi). Det placerer Bellagroup blandt en eksklusiv gruppe af virksomheder i hospitality-sektoren, der har fået valideret deres CO2e-reduktionsmål efter de strengeste videnskabelige standarder.
Festival fordoblet på et år: 23.000 besøgende sætter Gaming Week-rekord i Bella Center17.2.2025 08:02:14 CET | Pressemeddelelse
Copenhagen Gaming Week havde urpremiere i januar 2024, og kun et år senere kan festivalen nu med rette kalde sig Danmarks hurtigst voksende event for gaming og bred spilkultur. Forventningen var op mod 20.000 besøgende, men drømmene blev overhalet af virkeligheden med hele 23.000 spilentusiaster i Bella Center Copenhagen fra den 13. til den 15. februar.
Sætter vild rekord: Gaming Week i Bella Center må melde resten af årets festival udsolgt14.2.2025 12:50:03 CET | Pressemeddelelse
Copenhagen Gaming Week 2025 har for alvor cementeret sin position som et af årets mest eftertragtede events for gaming- og spilkultur. Efter at have meldt alle lørdagsbilletter udsolgt allerede tilbage i januar, kan festivalen nu annoncere, at også samtlige resterende billetter til i dag, fredag d. 14. februar, er revet væk. Det betyder de facto, at hele festivalen, der finder sted i Bella Center Copenhagen i disse dage, nu er totalt udsolgt.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum