Bonzer

Højsæson for mobilskader: Sådan undgår du dem

Del

Sommeren er højsæson for mobilskader, viser en ny analyse fra Fixphone. Efterspørgslen på reparationer i sommermånederne er således op til 30 % højere end om vinteren. Sommeren byder specielt på ødelagte skærme, men også batteriskift og væskeskader er hyppigere i denne periode. Mobilekspert har dog tips til, hvordan disse skader kan undgås.

En hånd holder en smartphone med en ødelagt skærm.

Sommeren kommer med godt vejr, ferie og højt humør, men sommeren er også højsæson for mobilskader, viser en ny analyse fra Fixphone. Et kig i de sidste ni års regnskabstal afslører, at efterspørgslen på reparationer er markant højere om sommeren.

Vi oplever hvert år en markant stigning i efterspørgslen på mobilreparationer om sommeren. I juni, juli og august er vores omsætning typisk 25-30 % højere sammenlignet med de kolde vintermåneder. Det mønster har været konsistent de seneste ni år, og specielt i vores butik i Roskilde ser vi en yderligere stigning i reparationer," fortæller indehaver af Fixphone, Nael Cheheibar.

Det er ikke noget tilfælde, at netop butikken i Roskilde oplever stor efterspørgsel om sommeren. Sommer er lig med festivaltid, og det høje humør, der generelt er om sommeren, fører også en vis løssluppenhed med sig, som kan være medvirkende årsag til skader på mobilen.

Om sommeren er folk uden tvivl gladere og mere aktive. Man deltager i udendørs aktiviteter som leg, sport, fester og festivaler, hvilket øger risikoen for skader på mobilen. En skærm går altså bare lettere i stykker på asfalten, end på dit bløde gulvtæppe derhjemme. Er man ved stranden eller poolen, øger det også risikoen for væskeskader,” udtaler Nael Cheheibar.

Ødelagte skærme og dårlige batterier er de største syndere

Analysen viser også, at ødelagte skærme og dårlige batterier er de typiske årsager til, at en reparation er nødvendig, men også væskeskader tegner sig for en pæn andel af skaderne.

1. Skærmskift - 56 %

2. Batteriskift – 27 %

3. Væskeskader – 6 %

De to første typer reparationer overrasker næppe de fleste, da det er de 'almindelige' skader, som vi blot ser flere af om sommeren. Den eneste reparationstype, der stiger betydeligt om sommeren, er 'væskeskader'. Det skyldes, at flere bruger deres telefoner ved poolen, stranden og andre våde omgivelser, hvilket øger risikoen for væskeskader”, forklarer Nael Cheheibar.

Sådan undgår du skader på din mobil

For at du kan komme gennem sommerens hygge og udendørs aktiviteter uden skader på din mobil, har Fixphone samlet nogle enkle, men effektive råd til at holde din telefon i topform gennem sommermånederne:

Skærmskader: For at undgå en ødelagt skærm skal man først og fremmest holde godt fast på sin telefon. Det lyder banalt, men de fleste skærmskader opstår ved tab af mobilen. Undgå derfor situationer, hvor du let kan tabe den – f.eks. hvis du har mobilen i baglommen under aktiviteter. Ved fester eller festivaler er det også klogt at have mobilen i et cover eller taske med rem. Husk at bruge et godt cover – gerne i et semi-blødt materiale – og beskyttelsesglas for ekstra beskyttelse.

Batteriproblemer: “Et batteri mister naturligt kapacitet over tid, og det kan man ikke ændre på. Til gengæld kan man gøre flere ting, som kan være med til at forlænge batteriets levetid. Et batteri har f.eks. bedst af aldrig at blive fuldt opladt, ligesom det heller ikke bør løbe helt tør. Oplad det derfor mellem 20-80 %. Batteriet har også dårligt af ekstreme temperaturer, så undlad derfor at efterlade din mobil i direkte sollys om sommeren.” 

Væskeskader: “Brug ikke din telefon under vand, selvom den er vandafvisende. Selvom certificeringer lover tæthed under optimale forhold, bliver pakninger porøse over tid, og så kan vandet altså sagtens komme ind i din telefon. Undgå helt generelt at bruge mobilen med våde hænder og hold den væk fra vand. Mange væskeskader sker, når telefoner falder i toilettet, så hvis du opbevarer din telefon i baglommen, skal du være ekstra opmærksom.”

Kontakter

OM FIXPHONE

Fixphone er en af landets førende mobilreparatør-kæder, der tilbyder hurtige og kvalitetsbevidste reparationer af smartphones, tablets, computere og smartwatches. 

Vi har butikker med egne værksteder i Hillerød, Helsingør, Køge og Roskilde, hvor vores personale med mange års erfaring tilbyder kyndig rådgivning og reparation af din elektroniske enhed – uanset hvad problemet er.

FixPhone blev stiftet i 2014 og har siden oplevet betydelig vækst, hvilket vi tilskriver vores fokus på kvalitet, hurtig service og høj kundetilfredshed.

Se mere på fixphone.dk

Følg pressemeddelelser fra Bonzer

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bonzer

Db Journey Partners with Bonzer to Fuel Global Expansion Through SEO19.8.2025 10:00:00 CEST | Press release

Db Journey, the celebrated Scandinavian company specializing in bags and adventure gear, today announced a strategic partnership with the SEO agency Bonzer. This collaboration is designed to maximize the brand's global reach and strengthen its market position in key segments, including backpacks, luggage, skiing, and more adventure equipment. This partnership highlights the next phase in Db Journey's digital evolution, building on recent momentum fueled by strategic investments from high-profile figures like international football star Erling Haaland. The collaboration will have a broad search focus, with a key emphasis on markets in Scandinavia, Germany, and North America, where the brand's core customer base currently is. "We are very much looking forward to increasing our awareness in our global markets and doing it through search," says Oscar Risberg, Head of Digital Marketing for Db Journey. "We're excited to join forces with Bonzer and together help bring information and products

Db Journey inngår partnerskap med Bonzer for å drive frem global ekspansjon gjennom SEO19.8.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse

Db Journey, tidligere kjent som Douchebag, det anerkjente skandinaviske selskapet som spesialiserer seg på bager, kofferter og reiseutstyr, kunngjorde i dag et strategisk partnerskap med SEO-byrået Bonzer. Samarbeidet er utformet for å maksimere merkevarens globale rekkevidde og styrke markedsposisjonen i viktige segmenter, inkludert ryggsekker, bagasje, skiutstyr og annet utstyr for reise og aktivitet. Dette partnerskapet markerer neste fase i Db Journeys digitale utvikling, og bygger videre på deres nylige momentum drevet av strategiske investeringer fra profilerte personer som den internasjonale fotballstjernen Erling Haaland. Samarbeidet vil ha et bredt organisk søkefokus, med hovedvekt på markedene i Skandinavia, Tyskland og Nord-Amerika, hvor merkevaren i dag har sin hovedtyngde. «Vi ser veldig frem til å øke bevisstheten vår i de globale markedene, og å gjøre det gjennom organisk søk», sier Oscar Risberg, Head of Digital Marketing i Db Journey. «Vi er glade for å slå oss sammen

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye