Netto når i mål med enorm opgave: Sidste butik står klar med nyeste koncept
Landets største dagligvarekæde passerer fredag morgen målstregen med konverteringen af samtlige danske Netto’er, når den røde snor klippes i forbindelse med genåbningen af Netto i Rødby. En femårig opgave er fuldført, men arbejdet med at forme fremtidens Netto er allerede gået i gang.

Siden 2019 har Netto på tværs af hele Danmark arbejdet intensivt på at konvertere landets butikker til nyeste Netto-koncept 3.0, og med en slutspurt i løbet af det sidste år, hvor dagligvarekæden har transformeret ikke færre end 222 butikker, er det en realitet, at Netto på Årbyesvej i Rødby bliver den sidste af i alt 547 Netto’er, som nu står i nyeste form.
De gamle Netto’er er blevet opdateret til nyeste koncept, alt efter hvilken form de har været i. Her er der blevet kigget på inventar, indretning og bygningens generelle tilstand, og mens nogle konverteringer har taget flere måneder, er de hurtigste blevet klaret på under et døgn.
Direktør i Netto Danmrk, Braw Bakir, ser tilbage på de sidste fem år.
- Det har været en utrolig rejse, som har manifesteret, hvor stærk en kultur vi har i Netto, og hvor langt vi strækker os for at tilbyde kunderne det bedste. Mine kollegaer i Netto og resten af Salling Group har ydet en fortrinlig indsats, hvor vi minutiøst har fulgt en skarp tilrettelagt og ambitiøs plan, som er blevet eksekveret til ug. Derfor er det fantastisk, at kunderne nu, uanset hvor i landet de besøger Netto, kan forvente samme udtryk og kvalitet, siger Braw Bakir.
Grundtanken med Netto 3.0 er defineret med afsæt i kunden, der skal have en markant bedre oplevelse gennem nyt udseende og opbygning, men med samme gode varer til de bedste priser. Kernen i konceptet tager afsæt i Nettos danske og skandinaviske rødder, og udover nye farver og mere tiltalende look-and-feel har fremtidens Netto en særlig indretning. Således er frugt- og grønt-afdelingen blevet større end tidligere og har dermed fået en større og vigtigere rolle.
Fremtidens Netto under udarbejdelse
Alt imens der kan sættes flueben ved Netto 3.0, er arbejdet med at raffinere og gentænke hele konceptet allerede i gang, for selvom konverteringerne har løftet Nettos udtryk og kundernes generelle tilfredshed, er der fortsat forbedringspotentiale, som skal udnyttes.
En service, der løbende tilføjes i flere og flere Netto’er, er bakeoff, friskbagt brød, som i dag kan findes i 21 butikker. Samtidig er en større opgave i gang med at installere elektroniske hyldeforkanter i hele landet. En lille ting, som mange måske ikke bemærker, men en stor investering, der på sigt skal eliminere prisfejl og kundefrustrationer.
- Kundernes behov rykker sig hele tiden, og det er vores fornemste opgave at sikre, at vi hele tiden er der, hvor vores kunder er, og at vi kan opfylde deres behov. Derfor må vi ikke blive selvtilfredse, og opgaven med at forme fremtidens Netto er allerede i gang, så vi også om fem år er tidssvarende. Det handler ikke kun om koncepter, indretning og sortiment, men i lige så høj grad om kulturen i Netto. Vi ønsker en arbejdsplads, som skal være et godt sted at være for vores kollegaer – særligt for de unge, og jeg tror på, at vi kan lægge endnu mere på. For kollegernes og kundernes bedste, siger Braw Bakir.
To Netto’er i København står stadig i sin gamle Netto-form. Begge indgår i større byggeprojekter, som gennemføres på et senere tidspunkt.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comOm Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 59.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 12 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
føtex og Bilka tilpasser sig kundernes ændrede alkoholvaner med nyt sortiment28.3.2025 11:14:36 CET | Pressemeddelelse
Bilka og føtex er til for kunderne, og som direkte respons på livsstilsændringer og nye behov introducerer føtex og Bilka nu et stort sortiment af vinflasker i halv størrelse samt flere alkoholfrie alternativer.
Salling Group når ud til endnu flere kunder med godkendelse af COOP-aftale26.3.2025 11:53:00 CET | Pressemeddelelse
Netto og føtex rykker ind på nye adresser på tværs af Danmark, efter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen netop har godkendt aftalen, der ender med en overdragelse af 33 COOP-butikker og projekter til Salling Group.
Salling Group styrker ledelsen med to markante profiler11.3.2025 14:00:00 CET | Pressemeddelelse
Med to nyoprettede stillinger i topledelsen understreger Salling Group ambitionerne om et styrket kundefokus, innovation, investeringer og opkøb som en del af Aspire 28.
Salling Group køber Rimi Baltic5.3.2025 08:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group indgår historisk aftale med svenske ICA Gruppen om overtagelse af dagligvarekoncernen Rimi i Estland, Letland og Litauen. Aftalen er betinget af myndighedernes godkendelse.
føtex i nyt sundhedsfremstød: Prismatcher Nøglehulsvarer med discount og presser på for ny lovgivning28.2.2025 07:30:00 CET | Pressemeddelelse
Sundhed og priser er vigtige parametre, når danskerne skal handle dagligvarer. I føtex vægter de både sundhed og pris højt, og derfor kan kunderne fra i dag købe Nøglehulsvarer til discountpris. føtex har flere planer på sundhedsfronten, men savner tilladelse til at kunne benytte ny sundhedsmærkning
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum