Netto når i mål med enorm opgave: Sidste butik står klar med nyeste koncept

Landets største dagligvarekæde passerer fredag morgen målstregen med konverteringen af samtlige danske Netto’er, når den røde snor klippes i forbindelse med genåbningen af Netto i Rødby. En femårig opgave er fuldført, men arbejdet med at forme fremtidens Netto er allerede gået i gang.

Siden 2019 har Netto på tværs af hele Danmark arbejdet intensivt på at konvertere landets butikker til nyeste Netto-koncept 3.0, og med en slutspurt i løbet af det sidste år, hvor dagligvarekæden har transformeret ikke færre end 222 butikker, er det en realitet, at Netto på Årbyesvej i Rødby bliver den sidste af i alt 547 Netto’er, som nu står i nyeste form.

De gamle Netto’er er blevet opdateret til nyeste koncept, alt efter hvilken form de har været i. Her er der blevet kigget på inventar, indretning og bygningens generelle tilstand, og mens nogle konverteringer har taget flere måneder, er de hurtigste blevet klaret på under et døgn.

Direktør i Netto Danmrk, Braw Bakir, ser tilbage på de sidste fem år.

- Det har været en utrolig rejse, som har manifesteret, hvor stærk en kultur vi har i Netto, og hvor langt vi strækker os for at tilbyde kunderne det bedste. Mine kollegaer i Netto og resten af Salling Group har ydet en fortrinlig indsats, hvor vi minutiøst har fulgt en skarp tilrettelagt og ambitiøs plan, som er blevet eksekveret til ug. Derfor er det fantastisk, at kunderne nu, uanset hvor i landet de besøger Netto, kan forvente samme udtryk og kvalitet, siger Braw Bakir.

Grundtanken med Netto 3.0 er defineret med afsæt i kunden, der skal have en markant bedre oplevelse gennem nyt udseende og opbygning, men med samme gode varer til de bedste priser. Kernen i konceptet tager afsæt i Nettos danske og skandinaviske rødder, og udover nye farver og mere tiltalende look-and-feel har fremtidens Netto en særlig indretning. Således er frugt- og grønt-afdelingen blevet større end tidligere og har dermed fået en større og vigtigere rolle.

Fremtidens Netto under udarbejdelse

Alt imens der kan sættes flueben ved Netto 3.0, er arbejdet med at raffinere og gentænke hele konceptet allerede i gang, for selvom konverteringerne har løftet Nettos udtryk og kundernes generelle tilfredshed, er der fortsat forbedringspotentiale, som skal udnyttes.

En service, der løbende tilføjes i flere og flere Netto’er, er bakeoff, friskbagt brød, som i dag kan findes i 21 butikker. Samtidig er en større opgave i gang med at installere elektroniske hyldeforkanter i hele landet. En lille ting, som mange måske ikke bemærker, men en stor investering, der på sigt skal eliminere prisfejl og kundefrustrationer.

- Kundernes behov rykker sig hele tiden, og det er vores fornemste opgave at sikre, at vi hele tiden er der, hvor vores kunder er, og at vi kan opfylde deres behov. Derfor må vi ikke blive selvtilfredse, og opgaven med at forme fremtidens Netto er allerede i gang, så vi også om fem år er tidssvarende. Det handler ikke kun om koncepter, indretning og sortiment, men i lige så høj grad om kulturen i Netto. Vi ønsker en arbejdsplads, som skal være et godt sted at være for vores kollegaer – særligt for de unge, og jeg tror på, at vi kan lægge endnu mere på. For kollegernes og kundernes bedste, siger Braw Bakir.

To Netto’er i København står stadig i sin gamle Netto-form. Begge indgår i større byggeprojekter, som gennemføres på et senere tidspunkt.

Om Salling Group

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 59.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 12 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Fra madspild til overskud: Salling Groups nye øl er lavet på overskudsbrød31.5.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Der lander en god nyhed på hylderne i Salling Groups butikker, idet dagligvarekoncernen, FoodRemade og bryggeriet BRØL lancerer et nyt initiativ i kampen mod madspild. Brød fra 6.000 kilo ”overskudsbrød”, som ikke kan sælges, bruges i brygningen af to nye øl, der sælges i føtex og Bilka og fra uge 24 også i Netto. Projektsamarbejdspartnere øjner stort potentiale i samarbejdet.

Salling åbner nye BOSS- og HUGO-franchisebutikker i strategisk samarbejde med HUGO BOSS27.5.2024 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Som del af et stort nyt samarbejde med den internationale modegigant HUGO BOSS bliver Salling francisetager for de to brands BOSS og HUGO og planlægger at åbne et tocifret antal BOSS- og HUGO-butikker i Danmark over en femårig periode. Udover de nye butikker vil de to nuværende shop-in-shops i Salling Aarhus og Aalborg blive yderligere ekspanderet for at afspejle de to brands nye butikskoncepter.