Netto når i mål med enorm opgave: Sidste butik står klar med nyeste koncept
Landets største dagligvarekæde passerer fredag morgen målstregen med konverteringen af samtlige danske Netto’er, når den røde snor klippes i forbindelse med genåbningen af Netto i Rødby. En femårig opgave er fuldført, men arbejdet med at forme fremtidens Netto er allerede gået i gang.

Siden 2019 har Netto på tværs af hele Danmark arbejdet intensivt på at konvertere landets butikker til nyeste Netto-koncept 3.0, og med en slutspurt i løbet af det sidste år, hvor dagligvarekæden har transformeret ikke færre end 222 butikker, er det en realitet, at Netto på Årbyesvej i Rødby bliver den sidste af i alt 547 Netto’er, som nu står i nyeste form.
De gamle Netto’er er blevet opdateret til nyeste koncept, alt efter hvilken form de har været i. Her er der blevet kigget på inventar, indretning og bygningens generelle tilstand, og mens nogle konverteringer har taget flere måneder, er de hurtigste blevet klaret på under et døgn.
Direktør i Netto Danmrk, Braw Bakir, ser tilbage på de sidste fem år.
- Det har været en utrolig rejse, som har manifesteret, hvor stærk en kultur vi har i Netto, og hvor langt vi strækker os for at tilbyde kunderne det bedste. Mine kollegaer i Netto og resten af Salling Group har ydet en fortrinlig indsats, hvor vi minutiøst har fulgt en skarp tilrettelagt og ambitiøs plan, som er blevet eksekveret til ug. Derfor er det fantastisk, at kunderne nu, uanset hvor i landet de besøger Netto, kan forvente samme udtryk og kvalitet, siger Braw Bakir.
Grundtanken med Netto 3.0 er defineret med afsæt i kunden, der skal have en markant bedre oplevelse gennem nyt udseende og opbygning, men med samme gode varer til de bedste priser. Kernen i konceptet tager afsæt i Nettos danske og skandinaviske rødder, og udover nye farver og mere tiltalende look-and-feel har fremtidens Netto en særlig indretning. Således er frugt- og grønt-afdelingen blevet større end tidligere og har dermed fået en større og vigtigere rolle.
Fremtidens Netto under udarbejdelse
Alt imens der kan sættes flueben ved Netto 3.0, er arbejdet med at raffinere og gentænke hele konceptet allerede i gang, for selvom konverteringerne har løftet Nettos udtryk og kundernes generelle tilfredshed, er der fortsat forbedringspotentiale, som skal udnyttes.
En service, der løbende tilføjes i flere og flere Netto’er, er bakeoff, friskbagt brød, som i dag kan findes i 21 butikker. Samtidig er en større opgave i gang med at installere elektroniske hyldeforkanter i hele landet. En lille ting, som mange måske ikke bemærker, men en stor investering, der på sigt skal eliminere prisfejl og kundefrustrationer.
- Kundernes behov rykker sig hele tiden, og det er vores fornemste opgave at sikre, at vi hele tiden er der, hvor vores kunder er, og at vi kan opfylde deres behov. Derfor må vi ikke blive selvtilfredse, og opgaven med at forme fremtidens Netto er allerede i gang, så vi også om fem år er tidssvarende. Det handler ikke kun om koncepter, indretning og sortiment, men i lige så høj grad om kulturen i Netto. Vi ønsker en arbejdsplads, som skal være et godt sted at være for vores kollegaer – særligt for de unge, og jeg tror på, at vi kan lægge endnu mere på. For kollegernes og kundernes bedste, siger Braw Bakir.
To Netto’er i København står stadig i sin gamle Netto-form. Begge indgår i større byggeprojekter, som gennemføres på et senere tidspunkt.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comOm Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 59.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 12 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Skagenfood lancerer måltidskasse til sportsfamilier i samarbejde med Team Danmark15.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Skagenfood og Team Danmark har udviklet en ny serie måltidskasser, der gør det nemt for både eliteudøvere og aktive familier at få næringsrige måltider.
Salling Group klargør 50 beredskabsbutikker11.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Landets største dagligvarekoncern accelerer arbejdet med at forberede 50 beredskabsbutikker, som skal kunne fungere i minimum to dage uden strøm eller forbindelse til omverdenen. Det skal bl.a. ske ved at sikre større lagerbeholdninger og butikkernes infrastruktur såsom strøm.
Bilka-leder vinder nystiftet pris: Tobias brænder for at udvikle sine elever10.9.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Dansk Erhverv, HK Privat og HK Handel har i år stiftet Oplæringsprisen, hvor fokus er på at skabe de bedste læringsrammer for elever og forme dem til fremtiden. Prisen bliver uddelt på tværs af hele detailbranchen, og den første vinder af Oplæringsprisen er Tobias Højland, Teamleder Trainee i Bilka Kolding.
Salling skriver historie og slår dørene op i København4.9.2025 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Stormagasinet Salling åbner for første gang dørene til et helt nyt Salling i hjertet af København – et mere kompakt format, men med samme høje ambitioner, kvalitet og service. Den historiske åbning falder sammen med Sallings 120 års jubilæum.
Netto til angreb på inflationsdrivere: Sænker prisen på dyre dagligvarer resten af året3.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Landets største dagligvarekæde sænker og låser prisen på fem af de varer, som er og har været hårdest ramt af fødevareinflationen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum