Friendly PR

UHØRT Festival afslører det fulde program

Festivalen finder sted på Vesterbro i København fra d. 15 – 17. august 2024. Fordelt over 3 scener og 3 dage præsenteres de omtrent 2000 festivalgæster for 42 af landets nyeste musiknavne.

JOHANNA / Antonia Steiner

UHØRT Festival kan nu løfte sløret for de sidste 14 navne til årets program, der byder på i alt 42 spændende nye navne, som er klar til at slå rødder på den danske musikscene. Om man er til grænsesøgende hiphop, ungdommelig pop, legesyg post-punk eller medrivende rock, er UHØRT Festival et oplagt sted til opdagelse af ny musik.

De 14 nye navne er; Berg, EMI WIDE, Emilie Sofie, Ida Lilja, JOHANNA, Kejser, Miller, Mirby, MÖSS, Rin, shiver less, STÜGG, Tarick og Trine Lyngvig (læs mere her).

De tilslutter sig
; Amalie Coppa, Astrid Schick, Bonjour Papa, Carmie, Dør I Dine Arme, Elias Njovuu, Enilora, Full Cry, FØNS, Gejst, Gradience, Hvor Er Skygge, Laura4evigt, Lea Eyðbjørg, Lextraneus, Maline, Meum Zel, Milez, Nanna Bottos, Olivia Aia, Ozzy, pære banal, The Doves, Verge, Vilma Crow, Von Quar, Wildr og willum,

Læs om alle navnene på UHØRT Festivals hjemmeside her.

Festivalarrangør, Jesper Krüger, udtaler:

“Årets 42 navne er udvalgt blandt hele 726 ansøgere med hjælp fra en masse musikfolk i landets største lytteudvalg. Vi er stolte over at kunne præsentere et superspændende musikprogram med helt nye navne, der helt sikkert vil være en fornøjelse for publikum at opleve. Og apropos den aktuelle debat om kønsligestillingen i musikbranchen, så viser UHØRT Festivals musikprogram igen i år, at det ikke er så svært at finde fede nye navne af alle køn"

Gå på opdagelse i årets program med UHØRT Festivals egen Spotify-playlist her.

Festivalen løber af stablen torsdag d. 15. til lørdag d. 17. august. En billet til alle tre dage koster 395 kr., og en endagsbillet koster 195 kr.

Billetlink
bit.ly/uhoert2024

Facebookevent
www.facebook.com/events/651680180253106

UHØRT Instagram
www.instagram.com/uhoertdk/

UHØRT Spotify-playlist

Berg [credit: Nat Beck]
Johanna [credit: Antonia Steiner]
Tarick [credit: Line Westeboe]
Johanna [Antonia Steiner]

Om UHØRT Festival

UHØRT Festival er kendt for at præsentere landets allernyeste navne, inden de havner på alles læber. Tidligere acts tæller bl.a. The Minds of 99, Blæst, Pil, Kalaset, BAEST, Guldimund, Aysay, Lucky Lo, Ussel, Baby in Vain og August Høyen.

For det musiknysgerrige publikum er det således en enestående mulighed for at opdage morgendagens stjerner på den danske musikscene og finde ny musik til playlisten. Programmet er udvalgt af et lytteudvalg bestående af bookere, pladeselskabs-repræsentanter, musikere, radioværter, musikjournalister m.fl. Dette skaber synergi for dansk musikliv, hvor artister og branche kan stifte bekendtskab med hinanden – både før, under og efter UHØRT Festival.

Følg pressemeddelelser fra Friendly PR

Flere pressemeddelelser fra Friendly PR

Sebastian modtager Musikforlæggernes Ærespris23.4.2024 08:19:06 CEST | Pressemeddelelse

For 12. år overrækker Musikforlæggerne Æresprisen til en dansk personlighed, der har gjort sig særligt bemærket i dansk musik. Gennem årene er prisen bl.a. gået til navne som Lars Ulrich, Anne Linnet, Bent Fabricius-Bjerre, Hanne Boel og Lise Cabble. Nu kan det annonceres, at årets æresprismodtager er Sebastian (Knud Grabow Christensen). Prisen overrækkes til Carl Prisen 2024, der løber af stablen tirsdag d. 30. april i Pressen, Politikens Hus.