Ny Clever-lynladestation i Billund åben

Clever har i dag sat strøm til sin nye lynladestation på Vejlevej 41 i Billund, hvor 12 elbiler har mulighed for at få lynhurtig strøm på batteriet.

Onsdag den 26. juni åbnede Clever sin nye lynladestation på Vejlevej 41 i Billund PR-foto: Clever

Det er nu blevet lettere at være rejsende og lokal elbilist i Billund. Onsdag åbnede Clever nemlig sin nye lynladestation på Vejlevej 41, som er designet af arkitektfirmaet Cobe. Her har 12 elbiler mulighed for at lade samtidigt og få 300 kilometers rækkevidde på batteriet på bare 30 minutter.

Hos Clever glæder man sig over, at der nu er kommet endnu flere gode lynlademuligheder i Sydjylland.

”Vi arbejder for at få danskerne til at vælge elbilen til. Her er det helt afgørende, at der er gode lademuligheder lige netop dér, hvor folk færdes til dagligt. I Billund har der længe været stor efterspørgsel efter lynladere, så vi er glade for, at vi nu kan åbne vores nye lynladestation. Det er med til at gøre det endnu nemmere og mere attraktivt at være elbilist i området. Forhåbentligt kan det medvirke til at inspirere endnu flere til at udskifte deres fossilbil med en på el,” siger Casper Kirketerp-Møller, CEO hos Clever.

Clever har Danmarks største ladenetværk, der løbende udvides med nye lynladestationer over hele landet. Tidligere på måneden åbnede en ny lynladestation i Brande, i dag Billund, og snart tilføjes endnu en ny lynladestation på Kokholm 4 i Kolding til ladekortet.

”Vi skal være klar til at tage imod de hundredetusinder af elbiler, der de kommende år vil rulle ud på de danske veje. Derfor fortsætter vi også med at udvide Danmarks største ladenetværk med endnu flere lynlademuligheder over hele landet. Danskerne skal kunne køre afsted i deres elbil uden bekymringer om, hvorvidt der er strøm nok på bilen eller en ledig ladestander i nærheden. Det kræver et veludbygget ladenetværk, der kan binde Danmark og hverdagen sammen. Både til gavn for elbilisterne og den grønne omstilling,” siger Casper Kirketerp-Møller.

I forbindelse med den nye lynladestation i Billund kommer Clever til at etablere en 2.200 kvm stor sanse- og oplevelseshave, som børn fra Lynghedeskolen i Grindsted via et projekt med CoC Playful Minds har været med til at designe. Den nye sanse- og oplevelseshave forventes at åbne til næste sommer.

Clevers nye lynladestation i Billund

Om Clever

Clever er Danmarks største ladeoperatør med flere end 35.000 ladepunkter fordelt omkring i byen, på landet, på arbejdspladsen, ved supermarkedet og langs motorvejene.

Clever øger bruttofortjeneste med halv milliard og skaber positivt driftsresultat i elbilens gennembrudsår7.5.2024 12:57:58 CEST | Pressemeddelelse

Efter et udfordrende 2022 med energikrise og rekordhøje elpriser er Clever tilbage med snuden i sporet. Dækningsbidraget vokser i 2023 med over en halv milliard, og Clever realiserer – for første gang nogensinde – et 2-cifret positivt driftsresultat (EBITDA), der lander på 90 mio. kr. Danskernes stigende interesse for elbiler får nu Clever til at intensivere milliardinvesteringerne i udvidelsen af Danmarks største ladenetværk.