Flying Tiger Copenhagen

Flying Tiger Copenhagen lancerer ny app og kundeklub

Flying Tiger Copenhagen lancerer en ny app med tilhørende kundeklub, der fokuserer på mere målrettet kommunikation og belønninger til de mest loyale kunder.

Den nye app og kundeklub startes op i Danmark. På sigt skal konceptet rulles ud til andre af detailkædens i alt 36 markeder

Danmark bliver det første land, hvor appen kan bruges, og lanceringen markerer det første skridt i en global udrulning, der sigter mod stærkere kundeindsigt og forbedrede kundeoplevelser.

Flying Tiger Copenhagen Club er et nyt element i virksomhedens omnichannel-strategi og bliver afgørende for en bedre forståelse af kundernes præferencer, ligesom den skal hjælpe med at levere endnu bedre kundeoplevelser og sikre, at markedsføringsindsatsen er mere målrettet.

Kundeklubben lanceres d. 26. juni 2024 og giver loyalitetsfordele for dem, som tilmelder sig via den nye app. Kunderne får direkte adgang til prisreduktioner på mellem 10 % og 20 %, som kan indløses i butikkerne.

“I 2023 havde vi omkring 100 millioner kunder på tværs af vores markeder, og langt de fleste transaktioner sker i vores fysiske butikker. Vi lancerer imidlertid en række initiativer for at forbedre kundeoplevelsen, uanset om det er i butikkerne eller i det digitale univers, kunderne møder os. Derfor er den nye app en værdifuld tilføjelse til vores øvrige kanaler og en vigtig søjle i vores omnichannel-strategi,” fortæller Andre Filomeno, Senior Vice President ”Customer & Digital” hos Flying Tiger Copenhagen.

Det har krævet tid og arbejde at udvikle og tilpasse den nye app og kundeklubbens format. Virksomhedens kompleksitet og store geografiske spænd har været blandt årsagerne til at man først nu er klar med en digital kundeklub, der er gearet til international skalering. I 2023 testede man et pilotprojekt i Spanien og Italien, som målt på omsætning er virksomhedens største markeder. Her så man en tydelig effekt: Det gennemsnitlige køb steg med mere end 50 % for medlemmer sammenlignet med ikke-medlemmer, og købsfrekvensen steg med 10 %.

Med afsæt i det vellykkede pilotprojekt går den nye app nu live i Danmark, inden den rulles ud til andre markeder. Argumentet er, at man ønsker at få appen godt integreret på den danske hjemmebane, inden den når andre af virksomhedens i alt 36 markeder.

"Med kundeklubben kan vi styrke forbindelsen til vores kunder, og det bliver win-win for os som virksomhed og for kunderne, som bruger appen. Vi får værdifuld indsigt i forbrugeradfærden, og vores kunder bliver belønnet med markante medlemsfordele,” fortæller Andre Filomeno, Senior Vice President for ”Customer & Digital” hos Flying Tiger Copenhagen.

Flying Tiger Copenhagen Club-appen er gratis og kan downloades via App Store og Google Play.

Billeder

Download
Download

Fakta:

• I 1995 åbner den første butik i København under navnet Tiger
  • I 2016 skifter kæden navn fra Tiger til Flying Tiger Copenhagen
  • Flying Tiger Copenhagen har i dag mere end 900 butikker fordelt på 36 markeder
  • Hovedkvarteret ligger på Christianshavn

Følg pressemeddelelser fra Flying Tiger Copenhagen