Nye køreplaner til bus og letbane

Midttrafiks busser og Letbanen skifter køreplaner fra 30. juni. Letbanen og mange busser starter op med en sommerkøreplan, efterfulgt af en ny normalplan fra 11. august. Alle køreplaner er tilgængelige på midttrafik.dk og Rejseplanen.

Midttrafiks busser og Letbanen skifter køreplaner fra 30. juni

Er du fast bruger af kollektiv trafik eller overvejer du at skifte bilen ud med en grønnere transportform efter sommerferien, er det en god idé at orientere dig om nye afgangstider på din bus eller letbane på midttrafik.dk eller Rejseplanen.

Sidste søndag i juni er skiftedag for Midttrafiks bus- og letbanekøreplaner. Mange ruter vil i første omgang skifte til sommerkøreplaner den 30. juni, inden den nye normalplan træder i kraft 11. august.

Alle køreplaner er tilgængelige på midttrafik.dk og Rejseplanen. Ønsker du at læse om de kommende ændringer på din rute eller din kommune, har Midttrafik lavet en særlig underside:

Ændringer fra 30. juni 2024 - Midttrafik

Midttrafik tilpasser køreplanerne i samarbejde med kommuner og Region Midtjylland på baggrund af henvendelser fra kunder og chauffører. Busserne bliver så vidt muligt tilpasset mødetider i skoler, på uddannelser og større arbejdspladser. Midttrafik ønsker at gøre rejsen så let for kunderne som muligt. Der er fokus på lette skift mellem transportformer, fx bus og letbane, og overholdelse af bussens planlagte køretider.

Midttrafik anbefaler, at kunderne orienterer sig om de nye køreplaner på midttrafik.dk eller på Rejseplanen i god tid.

Midttrafik kårer de bedste busselskaber27.6.2024 11:57:24 CEST | Pressemeddelelse

Midttrafiks busselskaber har igen dystet om titlen som Bedste Busselskab for henholdsvis små og store ruter i trafikselskabets område. Mens De Gule Busser vinder konkurrencen om de små ruter sikkert, er stillingen uafgjort mellem De Grønne Busser og Umove for de store ruter. Midttrafik har derfor for første gang måtte kåre to vindere af konkurrencen om de store ruter. Bedste Busselskab bliver kåret på baggrund af kundernes vurdering af syv parametre.