'Totalfodbold' bliver TV 2s nye fodboldflagskib

TV 2 kommer hele vejen rundt om 3F Superliga hver mandag med fire timers 'Totalfodbold', mens der er livlig fodbolddebat i 'Tirsdagstrænerne' med Carsten Werge.

'Totalfodbold' bliver TV 2s fodboldflagskib i dækningen af 3F Superliga. En totaloplevelse der foruden mandagskampen behandler hele Superliga-runden og giver nye perspektiver på de store historier i landets bedste fodboldrække.

- 'Totalfodbold' er ikke et klassisk magasinprogram, men et fire timers format som strækker sig over en hel aften, hvor vi både sender fra vores studie på Kvægtorvet og på det stadion, hvor mandagskampen spilles, siger Kristian Bech Josefsen, chefredaktør, TV 2 Sport og fortsætter:

- Det bliver en anderledes opsamling på hele spillerunden med stærke analyser, hvor vi tager værktøjer i brug, som danske fodboldseere ikke er vant til at se.

På grund af den vilde sportssommer på TV 2 går 'Totalfodbold' først for alvor i luften mandag 16. september på TV 2 Play og TV 2 Sport X. Det sker i forbindelse med ottende spillerunde i 3F Superliga og en måneds tid efter OL i Paris. 'Totalfodbold' begynder klokken 18.00, indtil mandagskampen fløjtes i gang klokken 19.00. Når kampen er færdig, er der igen 'Totalfodbold' indtil klokken 22.00.

Alle fans er velkomne - se TV 2s Superliga-trailer

Når 'Totalfodbold' får premiere, bliver det skiftevis med Camilla Martin og Morten Ankerdal som værter på stadion med fodboldeksperterne David Nielsen og Nicoline Sørensen ved deres side. Jesper Amter er vært i tv-studiet på Kvægtorvet i Odense, hvor han har selskab af Lars Jacobsen og Jonas Hebo. Indtil det nye tv-studie kommer på plads, vil Jesper Amter være vært på stadion hver mandag med skiftende eksperter.

Se sendeplanen for 3F Superliga på TV 2

Tirsdagstrænere med bid i

Tre stærke personligheder står i spidsen for 'Tirsdagstrænerne', som er et debatprogram med kant og kærlighed til fodbold på TV 2 Play og TV 2 Sport X.

TV 2 Sports fodboldredaktør Carsten Werge taler hver tirsdag om ugens mest interessante fodboldemner herhjemme og i udlandet med TV 2s fodboldekspert David Nielsen og den tidligere FCK-direktør Dan Hammer. Det bliver både inden- og udenfor stregerne, og programmet henvender sig til de debatlystne fodboldelskere, som meget gerne må bidrage til diskussionen via Carsten Werges brevkasse.

null

- Vi vil gerne tale og diskutere de emner, som de hardcore fans går op i, samt de mere brede emner som rører sig i dansk og international fodbold. Det skal ske med kant og kærlighed, så du som seer bliver beriget med nogle spændende perspektiver, samtidig med du gerne skulle blive underholdt. Og jeg glæder mig til at få de mange mandagstræneres gode input til debatten og programmet i min indbakke. Det vil give god dynamik og vitaminer til programmet hos os tirsdagstrænere, siger Carsten Werge.

'Tirsdagstrænerne' får premiere tirsdag 23. juli.

3F Superliga hele ugen på TV 2s platforme

TV 2 deler fra denne sommer rettighederne til landets bedste fodboldrække med Viaplay og sender halvdelen af kampene fra hver spillerunde.

Ambitionen hos TV 2 er, at 3F Superliga skal leve hele ugen - hele året og i hele landet. Det skal blandt andet opnås i et stærkt samspil mellem Sporten, Nyhederne og flere af TV 2 Regionerne, der flere steder får en dedikeret Superliga-korrespondent til at nyhedsdække klubberne.

Morten Ankerdal og Camilla Martin er skiftevis værter på stadion i forbindelse med 'Totalfodbold'. (Foto: Henrik Ohsten/TV 2)
Carsten Werge er sammen med David Nielsen og Dan Hammer klar til at debattere fodbold i 'Tirsdagstrænerne'. (Foto: TV 2)