If Forsikring

If indtager nyt forretningsområde ved samarbejde med CarPeople

If Forsikring har indgået et nyt strategisk samarbejde med den landsdækkende forhandler- og værkstedskæde CarPeople/CarNetwork.

Forsikringsselskabet If har indgået et strategisk samarbejde med forhandler- og værkstedskæden CarPeople/CarNetwork. Her ses Jasenko Elezovic, partner manager If Mobility (t.v.), og Kenneth Kærsner, sales manager If Mobility (t.h.) med kædechef Finn Overgaard Thomsen fra CarPeople/CarNetwork i midten. Foto: PR

Nyt territorium for If
For If markerer samarbejdet et udvidet forretningsområde. If har siden 2006 haft stærke samarbejder med autoriserede bilmærkeforhandlere, men det er første gang forsikringsselskabet indgår et samarbejde med en uafhængig forhandler- og værkstedskæde som CarPeople/CarNetwork. CarPeople/CarNetwork har siden 2015 opbygget en stærk position med cirka 80 salgs- og værksteder i hele landet.

Beslutningen åbner nye muligheder og betydelige fordele for både kunder og de to aktører.

”Samarbejdet giver If adgang til et stort netværk af uafhængige forhandlere og værksteder. Det udvider vores kontakt til kunder, der søger nyere brugte biler, og som vi ikke tidligere har haft så tæt kontakt med,” siger Partner Manager i If Mobility, Jasenko Elezovic.

”Samtidig kan samarbejdet bidrage til at styrke kendskabet til Ifs stærke kundeservice eksempelvis i skadesituationer blandt kunder, som ikke tidligere har været velkendt med Ifs omfattende forsikringsdækninger”, supplerer Jasenko Elezovic.

Fælles værdier
Hos CarPeople/CarNetwork fremhæver kædechef Finn Overgaard Thomsen Ifs anerkendelse og respekt i bilbranchen samt deres avancerede IT-systemer, som gør det nemt for CarPeople/CarNetwork at lave forsikringstilbud.

”If har demonstreret en overbevisende IT-løsning, der gør det enkelt for os at lave forsikringstilbud til bilkøberne med gode forsikringsdækninger. Nem integration med vores systemer er vigtig for god kundeservice, og er helt centralt for, at samarbejdet bliver en gevinst for både vores kunder og os," siger Finn Overgaard Thomsen.

If har gennem årene modtaget priser for kvaliteten i samarbejdet med autobranchen, hvor værkstederne har lagt vægt på forståelse for værkstederne, kvalitetsmæssige reparationer og den gode dialog. Senest i 2023, hvor If blev Årets Forsikringsselskab ved Auto Awards prisuddelingen.

”If er et godt og accepteret navn i branchen. Det er en position, det tager år at opbygge og som bygger på tillid og gensidig respekt. Der har vi et værdifællesskab, som vi tror på bliver en fordel for vores cirka 80 værksteder og forhandlere i CarPeople-kæden”, siger Finn Overgaard Thomsen.

CarPeople/CarNetwork’s værksteder solgte cirka 10.000 biler i 2023 og forventer at nå samme antal i 2024.

Yderligere oplysninger:
CarPeople: Kædechef Finn Overgaard Thomsen, tlf. 91 33 40 39 eller ft@carpeople.dk

Forsikringsselskabet If har indgået et strategisk samarbejde med forhandler- og værkstedskæden CarPeople/CarNetwork. Her ses Jasenko Elezovic, partner manager If Mobility (t.v.), og Kenneth Kærsner, sales manager If Mobility (t.h.) med kædechef Finn Overgaard Thomsen fra CarPeople/CarNetwork i midten. (Foto: PR)

Om If

If er Nordens største forsikringsselskab. Hver fjerde husstand i Norden og hver femte elbil i Norden er forsikret i If. Mere end 7.000 medarbejdere tager sig af vores 3,8 millioner kunder, der spænder fra privatpersoner til globale virksomheder. If vil være i front, når det gælder om at opfylde ambitiøse klimamål på egne og vores kunders vegne, og vi fik i 2023 godkendt vores klimamål af organisationen Science Based Targets (SBTi). If er ejet af den nordiske forsikringskoncern Sampo.

Følg pressemeddelelser fra If Forsikring

Flere pressemeddelelser fra If Forsikring