Coop Danmark A/S

Coops IT-selskab fortsætter væksten

Del

Lobyco – der er specialiseret i digital kommunikation mellem detailhandel og forbrugere – øgede i 2023 omsætningen fra 142 mio. kr. til 156 mio. kr.

Resultatet blev et overskud på 8,9 mio. kr. mod 11,1 mio. kr. året før.

En væsentlig årsag til væksten i salget er, at flere internationale aktører er begyndt at anvende Lobycos løsninger, som danskerne kender fra bl.a. den prisvindende og meget anvendte Coop App.

Lobycos produkter anvendes nu af kæder i Nordamerika, New Zealand, Island, Rumænien, Irland, Finland, Grønland og selvfølgelig Danmark. Og er på vej ud på flere markeder.

”Der er i hele verden lige nu stor interesse for at flytte kommunikationen over på effektive digitale kanaler, som kan give kunderne nogle ekstra fordele. De resultater, vi har skabt med Coop Appen, åbner døre på mange markeder, fordi vi kan dokumentere, at man kommer effektivt ud til mange kunder på denne måde,” siger adm. direktør Jan Madsen, Lobyco.

Coop Appen er Danmarks førende digitale medlems- og loyalitetsprogram, hvor brugerne får personlige tilbud, kan følge deres CO2 aftryk, deres økologiandel – og i øvrigt kan få inspiration og opskrifter til, hvad de skal spise i aften. Derudover kan de få tilbud målrettet dem selv direkte fra deres lokale butik.

” Vi har i 2023 investeret i at gøre vores tre produkter endnu mere konkurrencedygtige - specielt inden for vores tre fokusområder:

  • Promotions - Hvor vi har udviklet nye digitale kampagneløsninger, samt et "end-to end" administrativt system.
  • Loyalty - Hvor vi har optimeret vores evne til at udvikle og drifte store loyalitetsprogrammer for detailhandlere i hele verden.
  • Self check out - Hvor vi har udviklet en meget brugervenlig og cost-effektiv løsning, der i det seneste år er rullet ud i to lande mere.

Endelig oplever vi at detailhandlere oplever samme udfordringer og muligheder på tværs af landegrænser, så vi har haft succes med at oprette ide-udvekslings seminarer mellem vores kunder, der ikke er i direkte konkurrence,” siger Jan Madsen.

For 2024 forventer Lobyco fortsat vækst i omsætning og indtjening.

Yderligere information: Adm. direktør Jan Madsen, 515938

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Ny direktør for Lobyco19.11.2024 14:00:00 CET | Pressemeddelelse

Lobyco, der siden Coop stiftede det i 2020, er blevet en international succes inden for digital markedsføring i detailhandelen, skifter direktør. Adm. direktør Jan Madsen, der er en af skaberne af selskabet, har valgt at stoppe. Han afløses af Ole Buch, der i dag er Chief Technology Officer (CTO) i selskabet. ”Vi ser et meget stort potentiale i såvel en fortsat international ekspansion samt en fortsat udvikling af vores egen Coop app, som markedets førende digitale kommunikationskanal,” siger adm. direktør Thor Skov Jørgensen, Coop, der er bestyrelsesformand for Lobyco "Lobyco er et selskab, der i de seneste år har tiltrukket sig international opmærksomhed bl.a. fra en række kunder i flere dele af verden – og vi ser stor værdi i at videreudvikle Lobyco fremover,” siger Thor Skov Jørgensen. Coop appen slår løbende rekorder i brugen, hvor Coop netop har haft over en million transaktioner på én uge på selvbetjeningsplatformen, som kunderne i alle Coops kæder har taget særdeles godt imod.

Kvickly og SuperBrugsen i fornyet samarbejde med Disney om julens store samlealbum24.10.2024 06:50:00 CEST | Pressemeddelelse

Fredag 25. oktober begynder salget af et nyt Disney samlealbum og udlevering af nye samlemærker i samtlige af Coops ca. 300 Kvickly og SuperBrugsen butikker. Igen i år vil man kunne samle hyggelige samlemærker med motiver og scener fra masser af Disneys største film – selv Vaiana 2 som først har premiere til november, har fundet vej til samlemærkerne. For hver 100 kr. man handler i Kvickly og SuperBrugsen frem til og med 23. december, får man en pakke med 3 samlemærker – som kommer i flere former, både med og uden glitter- og hologram-lignende effekt. I det 50 siders farvestrålende samlealbum er der plads til 100 forskellige samlemærker, der er opskrifter og masser af hyggelige opgaver. “Vi så sidste år, hvor mange børnefamilier, der fik en positiv oplevelse med dette hyggelige samleprojekt. Derfor er vi glade for, at det er lykkes igen i år at indgå et samarbejde med Disney,” siger marketingchef Annette Bramsen, Kvickly/SuperBrugsen. “Coops kundefokus og enestående eksekveringsevne va

365discount Hinnerup bygger om og får Normal som nabo8.10.2024 09:03:17 CEST | Pressemeddelelse

365discount på Storegade 20 i Hinnerup bliver bygget om og udvidet til en større og mere tidssvarende butik. Ombygningen er så småt gået i gang, og den forventes af være færdig i slutningen af januar 2025. Butikken vil være lukket for kunder i fjorten dage i begyndelsen af januar. Butikschef Poul Bro Miltersen glæder sig til at slå dørene op til en forandret butik i det nye år, som vil give kunderne en forbedret indkøbsoplevelse. Han siger: ”Vi opgraderer butikkens indretning, og der kommer nyt inventar og nye kølemøbler. Sortimentet bliver udvidet med flere ferskvarer og mere frugt og grønt. Og så kommer der et selvbetjeningsområde, hvor man kan betale med både kort og Coops app.” Normal kommer til byen 365discount i Hinnerup får desuden ny nabo. I forbindelse med ombygningen bliver der plads til en Normal-butik ved siden af butikken, som åbner i løbet af foråret 2025.

Nye direktører for Kvickly/SuperBrugsen og Kunder, Marketing og Digital19.9.2024 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse

To vigtige brikker i udviklingen af Coop er nu plads. To nye direktører indtræder i løbet af de kommende måneder i Coops øverste ledelse. I den ledige stilling som direktør for Danmarks største supermarkedskæde, Kvickly/SuperBrugsen tiltræder Rikke Krause pr. 18. november. Rikke Krause, 36 år, kommer fra en stilling som adm. direktør for DUOS A/S, der er en dansk, familieejet virksomhed inden for health care med ca. 5.000 medarbejdere fordelt over hele landet. Tidligere har hun haft en række ledende stillinger i Coloplast. Før det har hun været rådgiver i Boston Consulting Group, hvor hun bl.a. har arbejdet med koncept- og kategori-udvikling inden for detailhandel. ”Jeg kender Rikke som en meget dygtig leder, der har dokumenteret stærke resultater, er særdeles god til at forenkle komplekse problemstillinger og har gode evner til at skabe følgeskab i en stor organisation. Jeg glæder mig derfor meget til samarbejdet med Rikke omkring vores to store kæder, som selvfølgelig spiller en helt

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye