Overblik: Her er guldvinderne fra DIF DM-ugen 2024

Godt 140 nye danmarksmestre er fundet under DIF DM-ugen på tværs af 40 sportsgrene.
Få overblikket over de nykårede DM-guldvindere fra hele landet her.

Vindere af DM i beachvolley for kvinder, Manuella Johnsen og Sofia Bisgaard
Vindere af DM i beachvolley for kvinder, Manuella Johnsen og Sofia Bisgaard Lars Møller

Efter en uge med konkurrencer og fordeling af medaljesæt blev DIF DM-ugens sidste danmarksmestre fundet søndag aften.

Det skete, da Torben Vous, Ilse Larsen og Henry Larsen kastede sig til guldmedaljer til DM i Petanque (triple-mix) i hjertet af Herning.

Dermed slutter de tre nybagte danmarksmestre sig til en fornem liste af danske atleter, der nu kan kalde sig DM-guldvindere under DIF DM-ugen 2024.

Blandt de mange hædrede atleter finder vi cykelrytterne Rebecca Koerner og overraskelsen Rasmus Søjberg, OL-skytte Rikke Mæng Ibsen, kajakverdensmester Mads Brandt Petersen, OL-løber Alberte Kjær Pedersen og mange, mange flere.

Det hele er foregået på stemningsfulde venues i Herning Midtby, området omkring Herning Atletikstadion og Sportscenter Herning som de gennemgående centre courts.

”Godt 3.000 atleter har været i aktion i Herning, og de har alle kæmpet forbilledligt til den helt store guldmedalje. Vi har været vidne til store præstationer i vidt forskellige sportsgrene, der har vist sig fra sin bedste side henover hele ugen. Stort tillykke til alle de nykårede danmarksmestre, der har kæmpet passioneret og dedikeret for deres mål. DIF DM-ugen har endnu en gang vist sig som en kæmpe fest for atleter, tilskuere, seere og ikke mindst alle de frivillige,” siger Morten Mølholm, direktør i DIF.

DIF DM-ugen 2024 er dermed officielt slut. I 2025 er Aalborg tilbage som vært, hvorefter den store sportsfest vender retur til Herning i 2026.

Se listen over guldvinderne fra de mange sportsgrene her:

Fotos er fri til redaktionel brug - husk kreditering.
Find mange flere til download her.

Om DIF DM-ugen

• 20.-23. juni i Herning – med tyvstart af enkelte sportsgrene allerede fra mandag d. 17. juni samt kvindernes pokalfinale i fodbold på MCH Arena onsdag d. 19. juni.

• Tre centre courts spredt udover Herning samt enkelte andre venues

• Alle mesterskaber er GRATIS at overvære

• 40 sportsgrene

• Cirka 140 nye danmarksmestre

• Cirka 3.000 atleter og officials

• To 'kom-og-prøv-parker' i byen, hvor alle kan prøve kræfter med en lang række forskellige sportsgrene.

• Atleter fra hele landet

• DR er mediepartner på eventet

• Bag eventet står DIF - i samarbejde med specialforbundene - og værtsbyen Herning.

Vindere af DM i beachvolley for kvinder, Manuella Johnsen og Sofia Bisgaard
Rasmus Søjberg Pedersen
Aarhus Athlet Klub vinder holdkonkurrence i vægtløft
Danmarksmester i længdespring for kvinder, Ida Beiter Bomme
Download

DIF blev stiftet tilbage i 1896 og er interesseorganisation for foreningsidrætten i Danmark. Gennem årene er der kommet flere og flere specialforbund til, så DIF-familien i dag består af 62 forbund, ca. 8.500 idrætsforeninger og knap 2,1 millioner medlemmer. DIF er samtidig national olympisk komité i Danmark.