Heldig dansker vinder årets største Lotto gevinst – her er kuponen købt

Går du og drømmer om at vinde i Lotto? Den drøm er i hvert fald netop blevet til virkelighed for én heldig dansker. Vedkommende kan efter lørdagens Lotto trækning nu se frem til at modtage svimlende 18 millioner skattefrie kroner.

Det er ingen hemmelighed, at det kræver held at vinde i Lotto. Og efter aftenens trækning kan vi vist roligt sige, at en dansker i den grad havde heldet med sig. Vedkommende ramte plet på de syv rigtige tal, og kan nu glæde sig over, at der er vilde 18 millioner skattefrie kroner på vej ind på kontoen.

Men aftenens helt store vinder ved måske slet ikke endnu, at der er millioner på vej. Vedkommende har købt sin kupon hos Min Købmand Visby i Bredebo - så ligger du inde med en kupon købt netop der, kan det være en god idé lige at tjekke den. Den kan muligvis være 18 millioner kroner værd.

”Det er en fornøjelse at dele gevinster ud til glade danskere, og vi bliver i Danske Spil glade hver eneste gang, der bliver vundet en gevinst i vores lotterier. Også selvom det sker hver evig eneste uge,” siger Malene Mølgaard, som er adm. direktør i Danske Spil Lotteri.

Tre nye millionærer lørdag aften
Der var ikke kun én heldig vinder i aftenens Lotto trækning. To andre danskere havde også heldet med sig og kan se frem til at stå op denne søndag morgen som nyudklækkede millionærer. Vanen tro var der nemlig også to vindere af Millionærgarantien, hvor der hver uges trækkes lod om to gevinster á 1.000.000 kroner på alle spillede rækker.

• Den ene vinder af Millionærchancen har spillet via PLUS-abonnement og er fra Odense.
  • Den anden vinder af Millionærchancen har også spillet via PLUS-abonnement og er fra København.

Danske Spil har endnu ikke talt med vinderne, men ønsker dem alle et stort tillykke.

Vindertal Lotto uge 25:
1, 5, 16, 19, 20, 28, 31

Tillægstal Lotto uge 25:

Om Lotto

• Lotto tallene trækkes hver lørdag aften, og det er de blevet uden afbrydelse siden 7. oktober 1989. Førstepræmiepuljen er altid på mindst 8.000.000 kroner.
  • Den højeste Lotto gevinst nogensinde blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564,007 kroner.

Om Millionærchancen

• Millionærchancen gik fra 2015 til og med august 2023 under navnet Millionærgarantien, men den gør stadig det samme: Garanterer, at der hver eneste uge findes to heldige danskere, der vinder 1.000.000 kroner. De to millionærer findes ved lodtrækning blandt samtlige ugens spillede rækker - uanset om der er gevinst på rækken. Derudover trækkes der sidste lørdag i måneden lod om 5 x 1.000.000 på alle månedens spillede rækker - så husk at gemme din kupon, også selv om der ikke skulle være gevinst i første omgang.