Automize

Ny salgsdirektør skal realisere vækstmålene i Automize

David Lange skal som ny salgsdirektør i Automize blandt andet udforme den fremtidige salgsstrategi i Automize og sikre en endnu større vækst for selskabet, der tre gange er kåret som gazellevirksomhed.

It-virksomheden Automize er på få år gået fra at være et mindre selskab baseret i Kolding til i dag at have tre afdelinger på tværs af landet og mere end 100 medarbejdere.

I 2022 fik Automize så energi- og telekoncernen Norlys ind som majoritetsejer med klare ambitioner om at blive en af Danmarks førende leverandører af cloudløsninger, og selskabet er nu klar til at tage næste store skridt på vejen dertil. Derfor har selskabet netop ansat David Lange som ny salgsdirektør.

- Efterspørgslen på cloudbaserede it-løsninger vokser markant i de her år, og vi har en klar ambition om at tage en endnu større bid af markedet. Derfor er vi rigtig glade for at kunne føje en så stærk profil som David, der kommer med en massiv erfaring i salgsledelse og forretningsudvikling, til holdet, så Automizes løsninger kan nå ud til endnu flere både nationalt og internationalt, siger Rene Falkenberg, administrerende direktør i Automize.

Erfaring fra store it-selskaber

David Lange har mere end 20 års erfaring fra IT-branchen. Her har han blandt andet haft ledende salgsroller i store virksomheder som KMD, Fujitsu og de sidste tre år hos Sentia Danmark.

Han har en solid erfaring med at skabe innovative og skalerbare løsninger samt i at lede og motivere salgsteams.

- Automize har været på en flot vækstrejse de seneste år, og med så dygtige og dedikerede medarbejdere og en tung spiller som Norlys i ryggen er alle forudsætningerne for at blive en endnu mere markant aktør i markedet til stede. Jeg glæder mig til at bringe min egen erfaring i spil og nå de ambitiøse vækstmål, der er sat for de kommende år, siger David Lange.

Blå bog: David Lange

2022 - : Hovedbestyrelsesmedlem i brancheorganisationen IT-Branchen

2021-2024: Kommerciel direktør i Sentia Denmark

2011-2021: Salgsdirektør i Fujitsu Denmark & Greenland fra 2019, før det forskellige ledende slagsroller

2007-2011: Kundechef og projektchef i KMD

2007: Sektionschef i Hillerød Kommune

2005-2007: Fagkonsulent i KMD

2003-2005: Økonomikonsulent i Solrød Kommune

1998-2003: Økonomi- og administrationschef i Flyvevåbnet

David Lange har en Master of Business Administration fra Henley Business School og en diplomuddannelse i selskabsledelse fra Copenhagen Business School.

Om Automize

Automize er en af de førende eksperter inden for cloud, infrastruktur og IT-drift og et af de foretrukne valg for mellemstore og store virksomheder, der søger at digitalisere, optimere og automatisere deres forretningsprocesser.
Selskabets certificerede konsulenter har ekspertise i både Microsoft og ServiceNow. Derfor tilbyder Automize fuld implementering og effektiv drift for at sikre, at danske virksomhed er rustet til succes i en tid præget af Automatisering, AI & Data.
I efteråret 2022 købte Norlys en del af Automize og blev dermed majoritetsejer af virksomheden.

Følg pressemeddelelser fra Automize

Flere pressemeddelelser fra Automize