Jakob Olrik sælger luksuslejlighed: Så meget kan han tjene

Sexolog Jakob Olrik har sat sin Christianshavnerlejlighed til salg, og han står til at score en kæmpe milliongevinst.

Boligen koster 15.750.000 kroner.
Boligen koster 15.750.000 kroner. Foto: Boliga

Den 51-årige forfatter og sexolog har valgt at sætte sin lejlighed til salg – igen.

Mange penge i sigte

Hvis man drømmer om at bo i en decideret luksuslejlighed i hjertet af Christianshavn, skal man smide 15.750.000 kroner efter Jakob Olriks bolig.

Christianshavner-lejligheden ligger på Overgaden Neden Vandet på femte sal i en gammel ejendom fra 1799. Boligen rummer i alt 211 kvadratmeter, fordelt på 4 værelser.

Jakob Olrik købte lejligheden tilbage i 2004 for 3.300.000 kroner. Han står altså til en imponerende boliggevinst på 12.450.000 kroner!

Se den flotte bolig her.

Prøver igen

Det er ikke mere end et år siden, at Jakob Olrik prøvede at sælge sin lejlighed. Dengang lød prisen på 17.500.000 kroner. Nu er der altså barberet 1.750.000 kroner af prisen.

Ifølge Boliga gives der i gennemsnit 3.9 procent rabat på områdets ejerlejligheder – så man kan måske få skåret endnu mere af prisen. I området ligger ejerlejligheder i gennemsnit til salg i 92 dage.