Mobility Denmark udvider med delebiler og korttidsleje

Brancheorganisationen, Mobility Denmark, udvider igen medlemskredsen - denne gang med udbydere af delebilstjenester og biludlejning.

For bedre at afspejle medlemskredsen skiftede De Danske Bilimportører for kort tid siden navn til Mobility Denmark. Organisationen har det seneste år udvidet medlemskredsen med virksomheder der tilbyder finansiering af biler, og virksomheder der leverer ladeløsninger.

Den nyeste medlemsudvidelse under Mobility Denmark omfatter virksomheder indenfor delebiler og udlejning, såkaldt ”Rent & Share”. Udvidelsen sker igen på baggrund af de opbrud, der er omkring den måde vi har adgang til og bruger bilen på i dag.

”Fremtiden handler lige så meget om mobilitet som om bilen i sig selv, og der er efterhånden mange måder at have bil på. Det handler om fremtidens mobilitet, og det omfavner vi i vores organisation,” siger Mads Rørvig, adm. direktør for Mobility Denmark.

Det betyder, at flere virksomheder, der udbyder korttidsleje eller delebiler fremover vil være at finde på medlemslisten hos Mobility Denmark, herunder GoMore, Hyre, KINTO og GreenMobility.

”Mobilitet er under forandring. Det samme er måden vi benytter biler på. Derfor er det vigtigt, at vi tilbyder mobilitet og services, der imødekommer fremtidens forbrugere. Her er delemobilitet en del af løsningen. Vi glæder os over, at Mobility Denmark med udvidelsen af medlemskredsen fremover også favner dette,” siger adm. direktør Alar Metsson hos Toyota Danmark, der står bag mobilitetsbrandet KINTO.

”Vi synes, det er positivt, at Mobility Denmark prioriterer en indsats for delebiler. Antallet af biler fortsætter med at vokse - i Danmark og på planeten i det hele taget. Bilindustrien er i gang med en omfattende grøn omstilling. Her er delebilisme - og delemobilitet i det hele taget - et af de bedste og mest oplagte virkemidler,” siger Matias Møl Dalsgaard, der er CEO i GoMore.

”Befolkningen i de store byer har taget el-delebilerne fra GreenMobility til sig til gavn for miljøet og trængslen. Vi ser i GreenMobility frem til medlemskabet af Mobility Denmark, der tager både den grønne omstilling og fremtidens ejerformer alvorligt.” siger Group CEO i GreenMobility, Kasper Gjedsted.

”I Hyre ser vi frem til, at vi nu som samlet branchefælleskab hos Mobility Denmark kan skabe bedre forhold for delemobilitet. Delebiler er afgørende for at reducere trængsel og skabe grønnere bymiljøer. Derfor er der bl.a. behov for, at vi får kigget på afgiftssystemet og bedre ladeinfrastruktur for delebiler.” siger adm. direktør Frederik Sandager Rasmussen.

Mobility Denmark er brancheorganisation for bilproducenter, bilimportører, ladeoperatører, finansierings- og leasingselskaber samt delebilstjenster og biludlejning.