Presseinvitation: Sundhedsbosser debatterer fremtidens sundhedsvæsen

Sundhedsstrukturkommissionen har præsenteret deres rapport om modeller for indretning af fremtidens sundhedsvæsenet. Nu er det tid til at diskutere, hvilken model sundhedsvæsnets aktører mener er bedst for danskerne.

Derfor inviterer Dansk Industri (DI) og MandagMorgen til konferencen: Et samlet, forebyggende sundhedsvæsen, hvor udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen (M), formand for Sundhedsstrukturkommissionen Jesper Fisker, adm. direktør i DI Lars Sandahl Sørensen og mange andre sætter fremtidens sundhedsvæsen på dagsordenen.

Tid og sted: Onsdag den 26. juni kl. 9:00-15:00 i Industriens Hus

Tilmelding sker på saru@di.dk senest den 25. juni kl. 16:00
Oplys navn og medie.

Program:

9:00 Velkommen v. Lars Sandahl Sørensen, adm. direktør, Dansk Industri

9:10 Fremlæggelse af Sundhedsstrukturkommissionens anbefalinger v. Jesper Fisker, formand for Sundhedsstrukturkommissionen

9:40 Debat: En ny sundhedsstruktur med patienten i centrum

• Emil Fannikke Kiær, erhvervs- og medlemsdirektør, Dansk Industri
  • Heino Knudsen (S), formand for Region Sjælland
  • Sisse Marie Welling (SF), Formand for KL’s Sundheds- og Ældreudvalg
  • Peder Reistad, formand for PLO Hovedstaden
  • Morten Freil, direktør, Danske Patienter

10:40 Kaffepause

11:00 Hvordan får vi mere sammenhæng, nærhed og tid til patienten?

• Camilla Ratchke, formand for Lægeforeningen
  • Marianne Skjold, direktør, i Psykiatrifonden
  • Bjarne Hastrup, direktør, Ældresagen
  • Dorthe Boe Danbjørg, forkvinde i DSR
  • Tanja Nielsen, formand for Social - og Sundhedssektoren, FOA

11:45 Frokost

12:15 En ny sundhedsstruktur v. Lars Løkke Rasmussen, Udenrigsminister, Moderaterne

12:45 Hvordan får vi de gode sundhedsløsninger bredt ud i hele landet? v. Rasmus Møgelvang, hospitalsdirektør, Rigshospitalet og Laura Klitgaard, formand for IDA - Ingeniørforeningen i Danmark

13:15 Hvordan får vi skabt sammenhængende patientforløb i det nære sundhedsvæsen? v. Ricco Dyhr, sygehusdirektør for Sjællands Universitetshospital og Jakob Riis, CEO, Falck

13:45 Hvilken struktur giver det bedste patientforløb for flest borgere?

14:35 Opsamling på dagen v. Lisbeth Knudsen og Peder Søgaard-Pedersen

DI: EU's statsledere sikrer virksomhedernes rettigheder i kriseforslag26.6.2024 15:53:49 CEST | Pressemeddelelse

EU’s kommende krisestyring skal ikke kunne tvinge virksomheder til at dele deres dyrebare forretningshemmeligheder med deres værste konkurrenter i tilfælde af en krise som f.eks. en ny pandemi. Det har EU’s statsledere besluttet på et møde i Bruxelles i dag. Dermed imødekommer statslederne et stærkt ønske fra bl.a. dansk erhvervsliv om at pille muligheden for at dele forretningshemmeligheder ud af EU-Kommissionens oprindelige forslag. Beslutningen vækker stor glæde i landets største erhvervsorganisation, Dansk Industri.