Endnu en skytte klar til Paris

Stephanie Grundsøe bliver Danmarks tredje skytte ved OL i Paris.

”Det er en kæmpe drøm at skulle til OL. Jeg er så klar til at give den gas.”

Glæden er stor hos riffelskytten Stephanie Grundsøe, som netop er blevet udtaget til OL af Danmarks Olympiske Komité. Dermed bliver hun Danmarks anden kvindelige riffelskytte ved OL, idet Rikke Mæng Ibsen allerede er udtaget. Ligeledes er Jesper Hansen udtaget i skeetskydning

Selvom Stephanie Grundsøe er OL-debutant, er olympisk fokus ikke uvant for den sjællandske skytte, der til daglig bor og går på college i Texas i USA. I 2018 skød Stephanie Grundsøe sig til guld ved ungdoms-OL i Buenos Aires, og i 2021 vandt hun den prestigefyldte pris Bestsellers Olympiske Håb

”Jeg har arbejdet hårdt for denne OL-kvalifikation, og efter at det var tæt på at lykkes for mig i Tokyo 2021, er jeg selvfølgelig utroligt glad for, at målet nu er nået. Jeg forventer at levere en god indsats i Paris, og jeg glæder mig helt vildt.”

DIF’s OL-chef de mission, Søren Simonsen, er glad for at få endnu en skytte med på OL-holdet:

”Stephanies kvaliteter så vi allerede, da hun i 2018 som bare 18-årig leverede flere flotte resultater – blandt andet ved ungdoms-OL. Det er fantastisk, at hun nu som senior tager skridtet videre til ’det store OL’. Jeg er sikker på, det bliver det første af flere. Jeg glæder mig til at følge Stephanie i konkurrence sammen med de øvrige danske skytter.”

Hos Team Danmark er der ligeledes store forventninger til Stephanie Grundsøe:

”Det er stærkt, at endnu en dansk riffelskytte har kvalificeret sig til OL i Paris, og jeg er rigtig glad for, at Stephanie Grundsøe nu også er udtaget til det danske OL-hold,” siger Lars Balle Christensen, der er sportsdirektør i Team Danmark.

Stephanie Grundsøe kan opleves live ved DM-ugen i Herning i den kommende weekend. Her stiller hun til start sammen med OL-kollegaen Rikke Mæng Ibsen.

Fakta om Stephanie Grundsøe

Født: 27. januar 2000
Sportsgren: Skydning
Disciplin: 50 meter riffel 3 positioner (3x20 skud)