Ny app skal hjælpe turister med at finde de bedste oplevelser i København

Del

Københavns Kommune har netop lanceret appen ’The Copenhagen App’, der skal hjælpe turister med at opleve København på egen hånd.

Sådan ser The Copenhagen App ud.
Sådan ser The Copenhagen App ud. Foto: Københavns Kommune

Er du på udkig efter en god kop kaffe? Eller leder du efter din næste kulturoplevelse? Så er der godt nyt.

Københavns Kommune har nemlig lanceret en app, der skal gøre det lettere for turister at opleve Danmarks hovedstad.

”The Copenhagen App blev besluttet med budget 24. Jeg er glad for, den så hurtigt blev til noget. Den skal på engelsk samle alt det, som København har at byde på, så alle – både københavnerne, internationale borgere og gæster – får bedre mulighed for at få et samlet overblik over, hvor man skal tage hen, og hvad man skal se i København,” siger kultur- og fritidsborgmester i Københavns Kommune Mia Nyegaard (RV).

Det er Copenhagen Visitor Service, Københavns officielle turistinformation, der står bag appen, der sorterer og viser indhold baseret på brugerens adfærd, og tilpasser anbefalinger efter blandt andet vejrforhold, brugerpræferencer og aktualitet.

Appen skal desuden motivere turister til at udforske byens mange, forskellige områder og bruge grøn transport til at komme fra den ene oplevelse til den anden.

”App’en giver også mulighed for at opdage de dele af København, der måske ikke dukker på i en Google-søgning. Det er godt, for vi har en målsætning om at sprede turismen ud til alle bydele. Og vi kan se turisterne bruger de steder, som københavnerne selv bruger. Det er blevet nemt med mere metro at komme rundt til alle bydele, og vi kan også selv få meget ud af at være turist i egen by, så hermed en anbefaling om at komme rundt i hele byen og downloade app’en,” siger Mia Nyegaard.

Du finder appen her: The Copenhagen App | Copenhagen Visitor Service (kk.dk)

Fakta

  • Appen henvender sig til de ’digitalt selvhjulpne’ turister, som har præferencer til at opgave byen på egen hånd.
  • De københavnske storbyturister er kendetegnet ved, at de primært kommer fra Tyskland, USA, Storbritannien og Sverige.
  • Deres gennemsnitlige opholdslængde er 2,9 nætter.
  • Knap halvdelen af de internationale turister søger information, mens de er på ferie, og har et begrænset kendskab til byen inden de ankommer.
  • ’The Copenhagen App’ vil understøtte behovet for anbefalinger samt guide dem til unikke oplevelser med plads til spontanitet.

Appens funktioner

  • Appen er designet til at understøtte forskellige brugerrejser med funktioner som:
    • Home: Præsenterer kurateret og tematiseret indhold samt aktuelle begivenheder ud fra brugerens interesse.
    • Inspiration: Brugeren kan udforske kategoriseret indhold fra arkitektur til madoplevelser.
    • Map: Mulighed for at finde oplevelser i nærheden og filtrere indhold efter tema, kategori og præferencer.
    • Search: Avanceret søgefunktion, der finder relevant indhold baseret på brugerens forespørgsler.
    • Profil: Brugeren kan angive præferencer, gemme favoritsteder og tilpasse oplevelserne efter prisniveau og interesser.

Nøgleord

Kontakter

Pressekontakt Kultur- og Fritidsforvaltningen(modtager ikke SMS)

Tlf:3366 2345

Om Kultur- og Fritidsforvaltningen

Kultur- og Fritidsforvaltningen i Københavns Kommunes fornemmeste opgave er at samarbejde med københavnerne om at skabe en by, der lever og udvikler sig.

Følg pressemeddelelser fra Københavns Kommune Kultur- og Fritidsforvaltningen

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Københavns Kommune Kultur- og Fritidsforvaltningen

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye