October Drift spiller torsdag 5. december på BETA

October Drift er et britisk indierock-band, der blev dannet i 2014. Bandet består af Kiran Roy (vokal og guitar), Chris Holmes (guitar), Alex Bispham (bas) og Daniel Young (trommer).

Med en DIY-mentalitet og en vedholdende indsats for at skabe deres egen vej i musikindustrien, begyndte de hurtigt at opbygge en loyal fanbase. Bandet har udgivet flere EP'er, og deres debutalbum, "Forever Whatever", blev udgivet i 2020 til positive anmeldelser. Albummet blev rost for dets dybe følelsesmæssige resonans og dynamiske kompositioner.

I 2022 udgav de deres andet studiealbum, "I Don't Belong Anywhere", som fortsatte med at cementere deres position som et markant act på indierockscenen. Albummet blev anerkendt for sin rå energi og følelsesmæssige dybde.

I 2024 har October Drift yderligere udvidet deres diskografi med to nye singler, "Blame the Young" og "Demons". Disse nye udgivelser viser bandets evne til konstant at udvikle deres lyd, mens de bevarer den intense, engagerende stil, de er kendt for.

October Drifts musik er præget af mørke, stemningsfulde melodier og introspektive tekster, som ofte udforsker temaer som tab, håb og eksistentiel angst. Deres lyd er blevet sammenlignet med bands som Joy Division, The National og Radiohead, men de formår at skabe en unik identitet med deres passionerede og energiske tilgang til musik.

Med deres engagerende koncerter og en voksende diskografi er October Drift fortsat en spændende og lovende act på den britiske indierockscene.

Oplev October Drift torsdag 5. december på BETA

Billetpriser: 160 kr + gebyr

Billetsalget starter onsdag 19. juni kl. 11:00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Følg pressemeddelelser fra Live Nation Denmark ApS

Flere pressemeddelelser fra Live Nation Denmark ApS

Det australske punkrockband, Trophy Eyes, spiller i Pumpehuset torsdag d. 3. oktober 2024. De tager Split Chain med som support.18.7.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Trophy Eyes er et australsk punkrockband, der består af John Floreani (vokal), Jeremy Winchester (bas og vokal), Blake Caruso (trommer) og Josh Campiao (guitar). Trophy Eyes brød igennem med deres debutalbum "Mend, Move On" i 2014, som blev rost for dets ærlighed og energi. Herefter begyndte bandet at turnere internationalt og opbygge en dedikeret fanbase. Deres efterfølgende udgivelser, herunder albummet "Chemical Miracle" fra 2016 og "The American Dream" fra 2018, cementerede deres position som en betydningsfuld stemme inden for moderne punkrock.

Den energiske glamrock stjerne, Michael Monroe, spiller i Pumpehuset 10. september 202410.7.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Michael Monroe, født Matti Fagerholm, er en markant figur inden for rockmusikken, kendt som forsanger i det finske glamband Hanoi Rocks. Bandet, som blev dannet i 1979, fik hurtigt international anerkendelse for deres unikke glam rock-stil og blev en vigtig del af rockscenen i 1980'erne. Efter Hanoi Rocks' opløsning i midten af 1980'erne begyndte Monroe en succesfuld solo-karriere, hvor han udgav flere album og fortsatte med at turnere og udgive ny musik.

Det indflydelsesrige heavy metal-band, Queensrÿche, vender tilbage til Pumpehuset torsdag 6. februar 202510.7.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Det amerikanske heavy metal-band, Queensrÿche, blev dannet i 1982 i Bellevue, Washington, og er grundlagt af guitaristerne Michael Wilton og Chris DeGarmo, bassist Eddie Jackson, trommeslager Scott Rockenfield og sanger Geoff Tate. De blev hurtigt kendt for deres unikke lyd, der kombinerede elementer af progressiv rock og heavy metal, samt deres komplekse og konceptuelle sangtekster.