Beredskabsforbundet

Beredskabsforbundet bakker op om anbefalinger

Kurset "Kriseparat – Klar dig selv i tre døgn" har været en stor succes med 9.000 kursister i foråret 2024 og de nye anbefalinger ligger helt i tråd med det, som kursisterne har lært på kurserne, siger Beredskabsforbundets direktør, Carsten Iversen.

Jeg er glad for og bakker helt op om Forsvarsministerens seneste udmelding om, at vi danskere alle bør kunne klare os selv i minimum tre døgn. Det stemmer helt overens med vores kursus om at være forberedt på de situationer, som vi kan komme til at stå i og især vores erfaringer med, at flere og flere danskere ønsker at være beredt, hvis en eventuel krise skulle opstå,” siger Carsten Iversen, direktør for Beredskabsforbundet.

Beredskabsforbundets kursus ‘Kriseparat – Klar dig selv i tre døgn’ har været en stor succes med 9.000 kursister i foråret 2024 og de nye anbefalinger ligger helt i tråd med det, som kursisterne har lært på kurserne.

For at imødekomme den stigende efterspørgsel og gøre det endnu nemmere for danskerne at forberede sig, har Beredskabsforbundet nu som et supplement lanceret en ny e-læringsplatform.

Det betyder, at danskerne kan tage kurset hjemme fra deres egen pc, smartphone eller tablet.

På kurset lærer deltagerne, hvordan man kan forberede sig selv og sin familie, naboerne og boligen på en eventuel krise.

Det er muligt at finde og tilmelde sig kurset på Beredskabsforbundets hjemmeside www.borgerberedskabet.dk.

Her kan man også downloade sin egen tjekliste, som giver et overblik over, hvad man skal gøre for at være godt forberedt. Både kurset og e-læringen er gratis og tilgængelige for alle.

Kontakter

For yderligere oplysninger, interviewaftaler eller andet, kontakt venligst kommunikationskonsulent Tom Kampman, tlf. 3076 3164, mail: tom@beredskab.dk eller direktør Carsten Iversen, tlf. 2964 4510, mail: cai@beredskab.dk

Følg pressemeddelelser fra Beredskabsforbundet

Flere pressemeddelelser fra Beredskabsforbundet