Barns Courtney & The Struts tager på fælles tour, der bringer dem til Store VEGA til efteråret

VEGA og Live Nation præsenterer

BARNS COURTNEY & THE STRUTS: THE GRAND UNION TOUR

15. OKTOBER 2024

STORE VEGA

Gør klar til en unik musikalsk oplevelse når den britisk-amerikanske singer/songwriter, Barns Courtney, går sammen med det britiske rockband, The Struts, om et fælles headline show i Store VEGA til oktober.

Om Barns Courtney:

Barns Courtneys musik er kendt for sin rå energi og følelsesmæssige intensitet. Den er tung på stomp og swagger, hvilket drager tankerne hen på artister som The White Stripes, den har masser af punkrock energi, a la Sex Pistols, kombineret med en god dosis indie-rock og gospel. De beskidte produktioner minder om den skumle, men glitrende fascination fra The Velvet Underground.

Courtney fik sit gennembrud med "Fire" fra 2015. En blues-præget rocksang, der blev hans første crossover radiohit. Siden da har han opnået yderligere succes, ved at optræde som opvarmning for kendte bands og artister som The Who, Blur og Ed Sheeran. Han har turneret verden rundt som soloartist og indtil videre udgivet to albums.

Om The Struts:
The Struts har været kendt for deres sensationelle live-shows lige siden de trådte ind på scenen med deres platinhit, ”Could’ve Been Me”, i 2016. Kvartetten har udgivet fire albums indtil videre og deres koncerter strutter af uhæmmede energieksplosioner af melodisk rock. På baggrund af deres imponerende musikalitet er de tidligere gået #1 på Spotifys Viral Top 50, har ramt mere end 850 millioner streams og lavet musik med artister som Kesha, Tom Morello, Robbie Williams og Def Leppard.

Senest har bandet taget deres vilde natur fra scenen og overført den til et album, ”Pretty Vicious” fra 2023. Her går deres bombastiske energi op i en højere enhed og resulterer i deres bedste sange til dato. Lead-vokalist i bandet Luke Spiller udtalte dengang om albummet: “This record showcases each individual member's strengths. It’s some of my favorite music, hands down, we’ve ever conjured up. It’s the record everyone’s been waiting for.”

Billetsalget starter 21. juni kl. 10.00 via vega.dklivenation.dk og ticketmaster.dk.

Live Nation presale starter 19. juni kl. 10.00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og på livenation.dk, hvis man opretter en bruger.

Et af Australiens førende extreme progressive metal bands, Ne Obliviscaris, vender tilbage til Pumpehuset torsdag den 17. oktober 2024.26.6.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Ne Obliviscaris er et australsk ekstremt progressivt metalband, dannet i Melbourne i 2003. Bandet er kendt for deres unikke lyd, som kombinerer elementer fra death metal, black metal, og progressivt metal med klassisk musik og jazz. Deres komplekse musikalske strukturer og tekniske dygtighed har givet dem en dedikeret fanbase og kritikerros. Bandet benytter sig af både traditionelle metalinstrumenter og violin, hvilket tilføjer en ekstra dimension til deres musik. Ne Obliviscaris har udgivet flere albums, hvoraf "Portal of I" (2012) og "Urn" (2017) er blandt de mest bemærkelsesværdige.

Det canadiske black-metal band, Spectral Wound, besøger København i forbindelse med deres "SONGS OF BLOOD & MIRE" EXCLUSIVE EUROPEAN RELEASE SHOW RUN 2024 og spiller i Pumpehuset fredag 25. oktober 2024.24.6.2024 16:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Spectral Wound er et canadisk black-metal band, der blev dannet i 2015 i Montreal, Quebec. Bandet er kendt for deres rå og atmosfæriske lyd, der trækker på klassiske black-metal elementer og samtidig tilføjer en moderne kant. Spectral Wounds musikalske stil er dybt rodfæstet i traditionel black metal med påvirkninger fra bands som Darkthrone og Burzum. Deres musik er kendetegnet ved hurtige tremolo-pickede riffs, blast beats, og skingre vokaler, som skaber en kold og intens atmosfære. I tekstuniverset berører bandet ofte temaer som naturens storhed, menneskelig forfængelighed og eksistentiel nihilisme. Spectral Wound har gjort sig bemærket på black-metal scenen med deres autentiske og atmosfæriske tilgang til genren. Bandet er også kendt for intense live optrædener, hvor de formår at genskabe deres albums' mørke og kraftfulde lyd. Oplev Spectral Wound live fredag 25. oktober 2024 i Pumpehuset. De tager Imha Tarikat og Abyssinia med som support. Billetpriser: 220 kr. + gebyr Billetsalge