E.ON Drive Infrastructure Denmark

E.ON sætter strøm til Folkemødet på Bornholm

Bornholm har fået to nye ladestationer til elbiler, da E.ON Drive Infrastructure har åbnet lynladere i Svaneke og Nexø Havn.

Ladestation til elbiler på Bornholm
Ny ladestation fra E.ON Drive Infrastructure på Bornholm

Med åbningen af Folkemødet præsenterer E.ON Drive Infrastructure to nye lynladestationer til elbiler på Bornholm. De nye ladere, som er placeret i Svaneke og Nexø Havn, er designet til at imødekomme behovet for hurtig og effektiv opladning.

”Vi er glade for nu at kunne tilbyde både DC-lynladere og AC-ladestandere på Bornholm, som vil gøre det nemt og bekvemt for både lokale og Folkemødegæster at lade deres elbiler,” siger Morten Hersoug, som er administrerende direktør hos E.ON Drive Infrastructure Danmark

Opladning med udsigt

De nye ladestationer er ikke kun funktionelle, men også placeret i naturskønne omgivelser. Elbilister i Svaneke og Nexø Havn kan nyde en smuk havudsigt, mens deres biler oplader.

“Hos E.ON bestræber vi os på at integrere vores ladeløsninger i grønne og naturskønne omgivelser. Dette er en del af vores vision om at skabe behagelige opladningsoplevelser og var også det, der drev opsætningen af vores helt særlige Omtankestation i Horsens tidligere på året” siger Morten Hersoug med henvisning til en helt ny type ladestation, som har skruet markant op for de smukke, grønne omgivelser og ned for asfalt og bilstøj.

Samarbejde med lokale myndigheder

Etableringen af de nye ladestationer er blevet muliggjort gennem et tæt samarbejde med Bornholms Regionskommune og Nexø Havn.

“Vores samarbejde med de lokale myndigheder har været afgørende for realiseringen af dette projekt. Vi værdsætter den store imødekommenhed og ser frem til nu at servicere endnu flere bilister på Bornholm,” siger Morten Hersoug.

Ladestation til elbiler på Bornholm
Ny ladestation fra E.ON Drive Infrastructure på Bornholm
Ladestation på Bornholmmed havudsigt.
Nyd havudsigten imens elbilen lader op på E.ON Drives Infrastructures nye ladestation.

E.ONs engagement i grøn omstilling

E.ON Drive Infrastructure driver et af de største opladningsnetværk i Danmark. Virksomheden er dedikerede til at levere pålidelige og bekvemme opladningsmuligheder for elbilister og bidrager dermed aktivt til den grønne omstilling, blandt andet ved hjælp af grønne tiltag såsom certificeret grøn strøm og ved at levere service til ladestanderne med grønne køretøjer.

E.ON’s europæiske ladenetværk

Med mere end 5.000 offentlige ladepunkter på tværs af Europa er E.ON Drive Infrastructure en førende aktør i branchen. Virksomheden arbejder kontinuerligt på at udvide ladenetværket og planlægger at installere yderligere højkapacitetsladestandere hvert år for at imødekomme den stigende efterspørgsel efter bæredygtig mobilitet. E.ON Drive Infrastructure er en del af E.ON-gruppen, en af Europas største operatører af energiinfrastruktur og energitjenester. Med en stærk forpligtelse til innovation og bæredygtighed stræber E.ON efter at gøre elektrisk mobilitet tilgængelig for alle.

Følg pressemeddelelser fra E.ON Drive Infrastructure Denmark

Flere pressemeddelelser fra E.ON Drive Infrastructure Denmark