Det virale stortalent Henry Moodie kommer til København

Den britiske singer-songwriter Henry Moodie, hvis navn dukker op på de fleste playlister iblandt Gen Z’s i 2024, har netop annonceret ankomsten for en ny EP. Til efteråret bringer han sine følsomme historiefortællinger til Pumpehuset på sin Good Old Days Tour den 7. oktober.

Henry Moodie
Henry Moodie Foto: Katie Silvester

Det unge stortalent Henry Moodie er med raketfart blevet rasende populær blandt sine jævnaldrende for sit umiddelbare musikalske univers og katarsiske sange, som synges bedst for lungernes fulde kraft.

Med inspirationskilder som Taylor Swift, Olivia Rodrigo og Conan Gray har den britiske singer-songwriter formået på få år og med blot en EP og en række singler at opbygge en dedikeret lytterskare i hele verden.

Som bare 12-årig begyndte han at skrive sange, spille klaver og uploade covernumre til YouTube. Han blev opdaget af en talent manager som 13-årig med sit cover af Shawn Mendes-nummeret ”My Blood”, og blev efterfølgende en del af bandet The 202.

Kort efter besluttede Moodie sig dog for at gå egne veje, og blev optaget på BIMM Music Institutes sangskriverlinje, og opbyggede gradvist et massivt følge på TikTok med sine covers, og hans videoer har i skrivende stund akkumuleret over 123 millioner likes.

I 2022 udgav han sin debutsingle som soloartist, ”You Were There For Me”, der hurtigt toppede radiohitlister og Spotify-playlister i hele Europa. Populariteten har sidenhen kun været tiltagende, og singlen ”Drunk Text” fra 2024 blev et viralt hit, der ligeledes toppede hitlister i lande som Malaysia og Indonesien.

Snart er der en ny EP på vej med titlen good old days, og til efteråret kan herboende fans af det følsomme singer-songwriter-fænomen glæde sig til at opleve ham live, i front for sin største koncert i Danmark hidtil, når han rammer Pumpehuset i København på sin Good Old Days Tour.

HENRY MOODIE – GOOD OLD DAYS TOUR
7. OKTOBER 2024 – PUMPEHUSET, KØBENHAVN