Danske Spils kunder har overraskende favorit som dansk EM-topscorer

Det er sjovt nok ikke en angriber, som kunderne hos Danske Spil tror mest på som dansk EM-topscorer. Det er heller ikke spilleren, der plejer at sparke straffespark. ”Vi blev faktisk lidt overraskede, da vi begyndte at se tendensen, men på den anden side, så ER han jo brandvarm,” siger Danske Spils oddssætter.

Pierre-Emile Højbjerg er topscorer-favorit hos Danske Spils kunder.

I aften møder Danmarks landshold Slovenien i en kamp, hvor der - modstanden taget i betragtning - burde være en del mål i de danske drenges støvler. Men hvem skal målene komme fra?

Tre mål i de sidste tre testkampe før EM har fået danskerne til at se bort fra de sædvanlige kandidater til titlen som dansk EM-topscorer: Pierre-Emile Højbjerg er manden, som næsten hver tredje af kunderne hos Danske Spil tipper til at score flest, danske EM-mål.

”Traditionelt har vores kunder været særdeles glade for Rasmus Højlund, men med tre mål i de sidste tre testkampe før EM, satte Pierre-Emile Højbjerg lige en tyk streg under sit topscorer-kandidatur – og det pirrede i den grad vores kunders interesse, så 30 procent af alle bud på en dansk EM-topscorer er sat på Pierre-Emile Højbjerg. Vi blev faktisk lidt overraskede, da vi begyndte at se tendensen, men på den anden side, så ER han jo brandvarm,” siger Mathias Reimer Larsen, der er oddssætter hos Danske Spil.

Tiltroen til den danske midtbanespiller har dog også sin grænse. Når det gælder om at skyde på hele EM’s topscorer, så tror Danske Spils kunder alligevel mere på franske Kylian Mbappé.

Danmark møder søndag aften kl. 18.00 Slovenien i deres første kamp ved EM.

PresseafdelingenKontakt vores presseafdeling

Ring til vores pressetelefon for mere information eller flere kommentarer på tlf.: 3085 1785

Tlf:30851785kommunikation@danskespil.dk