Molslinjen kammar hem flera priser på Danish Digital Awards

Bordet hos Molslinjens delegation vid Danish Digital Awards fylldes med utmärkelser när priserna för årets bästa digitala insatser delades ut torsdag kväll. Molslinjen var nominerad i nio kategorier – och vann totalt sju priser.

Molslinjen var kvällens stora vinnare vid Danish Digital Awards, där den belönades med fem guldpriser, ett bronspris och juryns specialpris. Martin Sylvest/Dansk Markedsføring

Molslinjen blev den stora vinnaren när priserna för årets bästa digitala kampanjer delades ut vid Danish Digital Awards på Tivoli Hotel i Köpenhamn. Danmarks största färjerederi var nominerad i nio kategorier och tog hem sju.

Molslinjen var nominerad i kategorierna Best Cross-channel Campaign, Best in Digital Marketing, Best in Digital Strategy, Best Personalised Marketing och Best Use of Data för kalkylatorn som på hemsidan berättar hur en tur med färjan lönar sig.

Samtidigt var Molslinjen nominerad för den AI-lösning som hjälper till att lasta färjorna och säkerställa rätt priser. Denna algoritm är utvecklad tillsammans med företaget Halfspace. Här var kategorierna Best use of AI, Best use of data, Best in innovative use of technology och Best in digital business development.

Molslinjen och Halfspace vann nyligen Franz Edelmann Award i USA – ett pris som betecknas som "Nobelpriset i Operations Research". Det skedde i konkurrens med varumärken som Aldi, American Airlines och McDonald's i Kina.

Molslinjen vann fem guldpriser och ett bronspris i dessa kategorier:

1) Best Personalised Marketing

2) Best use of AI

3) Best use of Data

4) Best in Innovative Use of Technology

5) Best in Digital Marketing (brons)

6) Best in Digital Business Development

Dessutom vann Molslinjen även juryns specialpris.

"Vi har som mål att göra det enkelt för våra gäster och bli världens mest digitaliserade rederi, och därför är vi både glada och stolta varje gång någon bokstavligen uppskattar det arbete som Molslinjens medarbetare utför varje dag", säger Molslinjens kommersiella chef, Jesper Skovgaard.

Bilder

Molslinjen vann bland annat guld i kategorin Best Personalised Marketing. Foto: Martin Sylvest/Dansk Markedsføring

Om Molslinjen

Molslinjen är Danmarks största passagerarfärjerederi med en flotta på 21 fartyg som betjänar över 15 miljoner gäster per år. Med 10 överfarter fördelat på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen, Samsølinjen och Öresundslinjen förbinds Danmark, Sverige och Tyskland.

Bornholmslinjen och Molslinjen trafikeras av några av världens största katamaranfärjor, vilket gör Molslinjen till ett av världens största snabbfärjerederier.

I samarbete med Herning Turist driver Molslinjen bussar under varumärket Kombardo Expressen på direkta busslinjer till/från Köpenhamn - Aarhus, Aalborg, Randers, Holstebro, Herning, Silkeborg och Rønne.

Molslinjen har i dag över 1800 anställda.

Mer info: www.molslinjen.dk

Andra språk