Grønnegades Kaserne Kulturcenter

Street Basket "Mecca" på toppen af Næstved

Lokale unge frivillige inviterer til basketturnering på Høje Plads på Grønnegades Kaserne Kulturcenter på lørdag d. 15. Juni 2024. Den årlige street basket-turnering Høje Park, består af 8 hold der kommer for at spille 4vs4 og som kæmper om hovedpræmien på 4000 kr.

Basketturneringen "Høje Park" er meget mere end blot et klassisk sportsarrangement; det er en fejring af fællesskab, kultur og ejerskab. Bag arrangementet står en gruppe unge frivillige, som har en vision om at skabe et dynamisk og inkluderende rum, der minder om den legendariske atmosfære på Rucker Park i New York, dog med Næstveds eget unikke præg - deraf navnet Høje Park.

I New York, også kendt som "The Mecca" i basketkredse, er basketbanerne ikke kun idrætsfaciliteter, men kulturelle rekreative områder, hvor lokale samler sig omkring basketkampen. De sidste to år, hvor turneringen er blevet afholdt, skabte Høje Park en smeltedigel af kulturer, hvor både børn og voksne fra forskellige samfundslag mødtes og hyggede sig midt i byen. Stærk, pulserende hverdagskultur blev bemærket og for knapt et år siden bevilligede Kultur- og Idrætsudvalget penge til blandt andet opgradering af streetbasketbanen.

Høje Park basket-turneringen er et frivilligt initiativ, som repræsenterer gadeidrættens stemme og unges bidrag til udvikling af Næstveds bymidte. Høje Park bliver, for tredje gang, et samlingspunkt for borgere i Næstved og omegn, som skaber opmærksomhed omkring både banen og den kultur, der findes på Høje Plads. Det er også et eksempel på hvordan de unge tager ejerskab og afprøver kræfter med iværksætteri.

Høje Park Street Basket Tournament er støttet af Ungdomspuljen, Nordic Basketball, Næstved Ungdomsskole, JB10 og Grønnegades Kaserne Kulturcenter.

Kontakter

Christian EhlersMarkedsføring, billetsalg og web. Stedfortræder for kulturcenterleder.Grønnegades Kaserne Kulturcenter

Tlf:25451029chehl@naestved.dk

Om Grønnegades Kaserne Kulturcenter

Grønnegades Kaserne Kulturcenter i Næstved er Sydsjællands største kulturcenter med koncerter, teater, foredrag, stand-up samt andre arrangementer. Kulturcentret er beliggende i de tidligere kasernebygninger, der var kendt som Grønnegades Kaserne og alle de gamle bygninger er i dag blevet indrettet til en række forskellige kulturelle formål.

Følg pressemeddelelser fra Grønnegades Kaserne Kulturcenter

Flere pressemeddelelser fra Grønnegades Kaserne Kulturcenter