Cykeloverdækninger og affaldshuse med sedumtag

Cykeloverdækninger og affaldshuse spiller en vigtig rolle, når der skal være orden og system på fællesområderne i en boligforening eller ved virksomheder og kommunale institutioner. Overdækninger skal gerne være funktionelle og æstetisk tiltalende, så de bidrager med noget positivt til fællesskabet i boligforeningen. En overdækning med grønne tage giver en mere inspirerende udsigt til kønne planter fremfor kanalplast, tagpap eller andre mere traditionelle tagbeklædninger.

Biobag Zenzo tilbyder et bredt udvalg af overdækkede cykelparkeringer og affaldsskure, der er yderst velegnede til boligforeninger og kommunale områder. Mange af modellerne leveres med mulighed for sedumtag, som tilføjer et grønt element til boligområderne, hvilket kan forbedre beboeres og borgeres trivsel.

Sedumtag på cykeloverdækninger og affaldshuse
Et sedumtag er et grønt tag beplantet med sukkulent planter. Udover at Sedumtag er pænt, har det en række fordele:

• Sedumtag tiltrækker bier og andre insekter og forbedrer dermed biodiversiteten i by – og gårdmiljøer
  • Sedumtag opsuger regnvand og reducerer belastningen på kloaksystemet. Det er en stor fordel, når vi rammes af flere og flere voldsomme skybrud.
  • Sedumtag holder bygninger varme om vinteren og kølige om sommeren. Et sedumtag er bedre til at holde temperaturen nede om sommeren frem for et mørkt tag. Det er med til at begrænse opvarmningen af byområder med tæt bebyggelse og megen befæstning.
  • Sedumtag beskytter taget på cykeloverdækninger og affaldshuse mod UV-stråling og forlænger dermed tagets levetid.

Overdækket cykelparkering, affaldshuse og affaldsskure i mange materialer og størrelser
Biobag Zenzo tilbyder affaldshuse, cykleoverdækninger og cykelparkeringer, som er opbygget i fleksible modulsystemer med profiler i enten aluminium eller stål. Vægbeklædningerne fås i materialer som træ- eller kompositlameller, bølgeplade i stål, stålplade med udstansning eller hærdet glas. Tag på affaldshuse eller cykeloverdækninger kan leveres i transparente polycarbonat plader, trapezplader i galvaniseret stål, kanalplast, hærdet glas eller sedumtag. Alle materialer kræver ingen eller meget lidt vedligeholdelse.

Størrelsen på en cykeloverdækning eller et affaldshus er helt op til kundens behov. Modellerne er fremstillet i moduler og kan tilpasses i størrelsen og kan nemt udbygges, hvis der bliver behov for det senere. Overdækkede cykelparkeringer leveres med cykelstativer og flere af overdækningerne kan justeres i højden, så der er plads til cykelstativer i to etager.

Skal du have inspiration til opførelse af et affaldshus eller en overdækket cykelparkering , så gå ind på Biobag Zenzos hjemmeside og se det store udvalg. Du kan også ringe direkte på 70 27 19 00, hvis du har spørgsmål eller ønsker en pris.