Vinder næsten 3 millioner i Eurojackpot, men tager det helt afslappet: ”Kender flere, der har vundet mere!”

Med en Eurojackpot gevinst på 2,9 millioner kroner, kan en mand endelig tage del i snakken i sin ualmindeligt heldige vinder-vennekreds – selvom summen åbenbart ikke er noget at prale med i det selskab.

En mand fra Sønderjylland var på vej på restaurant med konen, da han lige skulle tjekke noget på sin telefon. En gevinst på 2,9 millioner kroner var, hvad der mødte ham på skærmen. Og selvom middagen da blev lidt ekstra mindeværdig, lod han sig ikke mærke af det:

”Jamen, så tænker man lige: Hvad gør jeg nu? Men vi tog det stille og roligt. Vi er jo jyder. Det var da lidt specielt at sidde der og lade som ingenting, men… ja, det går nok først op for en, når pengene står på kontoen. Jeg tror, de går ind i morgen eller i overmorgen,” siger han.

Han og konen har aldrig siddet og snakket om, hvad de ville bruge pengene på, hvis de vandt den store gevinst – og det er der faktisk en rigtig god forklaring på.

”Nej, det har vi aldrig snakket om, for vi syntes ikke, at vi kunne være så heldige, for vi har flere i vennekredsen, der har vundet i Lotto,” siger han og antyder, at der da må være grænser for, hvor heldig man har lov at være, og desuden: Med den vennekreds er små tre millioner ikke lige noget, man praler med:

”Vi er faktisk dem, der har vundet mindst,” siger han.

Og selvom parret synes, at der er én ting, der er vigtigere, end at have penge på kontoen, kommer gevinsten da også til at forsøde tilværelsen en smule.

”Vi har nået en alder, hvor vi har fundet ud af, at det er bedre at have et godt helbred, end at have penge. Men kan man have begge dele, så er det helt perfekt,” fortæller han og fortsætter: ”Nu bliver det jo lidt specielt i weekenden, når der står flere penge på bogen, end der plejer. Så vi tager nok lige en hyggetur, der er lidt udover det sædvanlige. Og senere på året skal vi nok på en større ferietur, hvor vi har tilkøbt nogle ting. Så det er blandt andet det, pengene skal gå til,”

Om Eurojackpot

Eurojackpot er lotteriet med de allerstørste præmier. Der er trækninger hver tirsdag og fredag, og puljen varierer fra minimum 63 millioner kroner til maksimum 750 millioner kroner. Den højeste, danske gevinst blev vundet i juni 2024, hvor en Eurojackpot-kupon købt på Trianglen på Østerbro i København gjorde en heldig dansker 760 millioner kroner rigere.

Danske Spil ser tilbage til 1992 og spørger: Kan vi gøre det igen?29.6.2024 08:45:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmark er klare underdogs før 1/8-finalen mod Tyskland: Men det var de også en magisk sommeraften i Göteborg for 32 år siden – og det får nu Danske Spil til at kigge tilbage til EM 1992, og inviterer kunderne til at gøre det samme. Lige nu tipper stemningen hos Danske Spils kunder klart til en gentagelse af sejren over tyskerne, hvilket forventet vil give kunderne 13 mio. kr. i lommerne.