Den nederlandske multichannel platform Channable opkøber den danske spiller WakeupData

Den danske feed management-virksomhed WakeupData er blevet opkøbt af den nederlandske multichannel e-handelsplatforme Channable. Med opkøbet går Channable, som allerede er markedsleder i Benelux-landene, efter at blive den største spiller på i Norden inden for product feed management og digital marketing.

Samtlige medarbejdere, som i dag sidder hos WakeupData vil fortsætte med at arbejde for Channable i den danske afdeling. De vil dermed blive en del af allerede godt 260 medarbejdere, som i dag arbejder fra Channables kontorer i Utrecht, Nederlandene, Berlin, Tyskland og i New York City, USA.

Den nye nordiske afdeling med kontor i Aarhus bliver således det første fysiske kontor i Norden.

Hos WakeupData glæder man sig til fusionen, som ifølge CEO og partner Steffen L. Jørgensen har været et halvt år undervejs.

”Med Channables robuste platform og ressourcer står vi i en stærk position til at styrke vores market leadership i Danmark, Norge, Sverige og Finland,” siger WakeupData CEO Steffen L. Jørgensen.

Han tilføjer:

”Når vi kombinerer WakeupDatas lokale ekspertise og personlige service med Channables cutting-edge teknologi og internationale rækkevidde – så er det en win-win for alle!”

Både WakeupData og opkøberen Channable faciliterer feed managementservices til webshops, ved at optimere datakvalitet og skabe forbindelse mellem e-handeludbyderen og relevante marketingskanaler, såsom eBay, Amazon, Google og Meta.

Igennem Channable kan onlineforhandlere og brands reklamere for millioner af produkter igennem de over 2.500 digitale markedsplatforme, reklameplatforme og prissammenligningssites, som Channable giver adgang til.

Opkøbet vil i sidste ende også komme de eksisterende kunder hos WakeupData til gavn, fordi de fremover vil kunne bruge Channables platform og værktøjer, samtidig med at de bevarer den direkte forbindelse og relation, som allerede er bygget op, til det samme lokale supportteam fra WakeupData.

Hos Channable forventes, at opkøbet vil styrke deres allerede stærke position i Norden og give muligheden for at udvikle produktudbud og gøre Channable til den ubestridte største spiller i Norden.

”Én ting var særligt bemærkelsesværdig i denne proces mod opkøbet. For det stod klart, at selvom vi har haft en venskabelig konkurrence i flere år, så virkede vores proces derhen som en naturlig ting at gøre,” siger Rob van Nuenen, CEO for Channable.

Foruden at skulle smelte de to virksomheders kundebaser sammen, ser Rob van Nuenen især frem til at flette holdene sammen, som sammenlagt har to årtiers viden inden for området.

”Efter de første samtaler med teamet hos WakeupData er det blevet meget klart, at begge virksomheder har taget meget ens beslutninger, og at begge virksomheder er drevet af ens visioner og værdier, og har bygget deres succes baseret på en sund virksomhedskultur med teams med stor diversitet,” siger Rob van Nuenen.

Om Channable

Channable er en multichannel e-handelsplatform, der styrker brands og forhandlere mod at accelerere e-handelsvækst ved at strømline optimering af productdata på tværs af kanaler, facilitere multichannel-salg, og forbedre konverteringsrater gennem målrettede søge- og produktannoncer.

Følg pressemeddelelser fra Channable

Flere pressemeddelelser fra Channable