Cardino

Cardinos revolutionerende brugte elbilsmodel vækker begejstring hos investorerne med €4 millioner investerings-runde.

En gruppe mennesker står ved siden af en sort bil med "Cardino" skrevet på siden.
Foto Cardino

BERLIN - Tyskland, 6. juni 2024 Cardino, som er en pioner inden for markedet for brugte elbiler, har for nylig annonceret en succesfuld finansieringsrunde på 4 millioner euro med Point Nine i spidsen. Finansieringsrunden blev støttet af en række fremtrædende investorer og bemærkelsesværdige personligheder, herunder nøgleinvestorer fra platforme som Rosberg Ventures, Vinted.com, Bolt, HomeToGo, Dance, HeyJobs og Sequoia Capital.

Cardino muliggør salg af brugte elbiler via en digital platform, der udnytter et solidt netværk af troværdige forhandlere i hele Europa. Denne effektive model strømliner ikke kun salgsprocessen, men fremmer også en bæredygtig og cirkulær økonomi ved at lette overførslen af ​​brugte elbiler til nye ejere.

Private sælgere nyder godt af en gratis, problemfri oplevelse og en imponerende 80 % sandsynlighed for at modtage et bindende tilbud inden for 72 timer efter oprettelse. Virksomheden administrerer alle aspekter af transaktionen, fra supplerende værdiansættelse baseret på markedsdata i realtid til håndtering af logistik, afhentning og behandling af betaling. Køretøjet afhentes inden for syv dage og leveres over hele Europa, uden at sælgeren nogensinde forlader hjemmet.

Denne betydelige investering vidner om markedets tillid til Cardinos innovative forretningsmodel og dens bemærkelsesværdige vækst. Mere specifikt opnåede Cardino en vækst på næsten 50 % kvartal-til-kvartal i 1. kvartal af 2024, og dets årlige bruttoværdi (GMV) steg til imponerende €100 mio. Tal som disse understreger Cardinos position som banebrydende i det hurtigt udviklende landskab af elektriske køretøjer.

Cardino forsyner bilforhandlere med et avanceret sæt af værktøj til effektivt at købe elbiler. Den største værdi for forhandlere er den lette adgang til udbuddet fra forskellige markeder, og den høje kvalitet af biler med lave kilometertal og uden skader. Cardino verificerer sælgere og inspicerer køretøjets tilstand, historik og batterirapporter for kvalitetssikring.

Platformen giver omfattende profiler af køretøjerne og muliggør direkte bud, forenkler købsprocessen, genererer konkurrencedygtige priser for købere, og forbinder sælgere og købere fra forskellige markeder.

Nico Rosberg fra Rosberg Ventures delte sin begejstring over platformens indvirkning og sagde: "Fremtiden for biler er elektrisk. Derfor har vi brug for et bæredygtigt brugtbilsmarked. Henrik, Lukasz og hele Cardino-teamet laver pionerarbejde med deres platform. Cardino er både effektiv og gennemsigtig og sætter nye standarder for hele branchen. Derfor støtter jeg gerne denne mission som investor."

"Cardino er dedikeret til at revolutionere markedet for brugte elbiler gennem sin ’digital-first’ tilgang, hvilket gør processen nem og effektiv for sælgere og forhandlere," siger grundlæggerne, Henrik Sachs og Lukasz Pajak.

Virksomheden blev grundlagt i 2022 for at transformere markedet for brugte elbiler.

Da Cardinos tjenester strækker sig over hele Europa, vil dets forpligtelse til innovation og bæredygtighed i bilsektoren være vedvarende. Planerne for 2024 omfatter udvidelse af forbrugertjenester til Frankrig på sælgersiden og forbedring af platformens funktioner, såsom introduktionen af ​​et proprietær online batterirækkeviddetjek for at sætte nye benchmarks på markedet for elbiler.

For yderligere information, indsigt eller arrangering af interviews, kontakt venligst:
Anita Milosavljevic
Marketing Associate, Cardino GmbH
anita@cardino.de

Magda Mrotek
VP Marketing, Cardino GmbH
magda@cardino.de

Cardino GmbH
Impact Hub Berlin
Rollbergstrasse 28A
12053 Berlin, Germany
HRB 251256 B
USt-ID: DE 359940062

Billeder

Foto Cardino

Om Cardino

Cardino blev grundlagt i Berlin i 2022 med en vision om at revolutionere markedet for brugte elbiler. Vores mål er at fjerne alle unødvendige vanskeligheder ved køb og salg af elbiler for både brugtbilsforhandlere og -sælgere. Sammen sigter vi mod at forbinde sælgere og købere i hele Europa og sikre, at brugte elbiler finder nye ejere til rimelige priser gennem en smidig, digital proces.

Om grundlæggerne

Henrik Sachs er en Cambridge-dimittend, tidligere Stanford-stipendiat og tidligere McKinsey-konsulent, der nu bygger en bæredygtig stealth startup med pre-seed finansiering. Han har bred erfaring inden for klimateknologi, herunder batterier, elbiler og brint. Henrik arbejdede meget i bæredygtigheds- og bilsektoren hos McKinsey, samt McKinsey LEAP i Storbritannien, DACH-landene og Skandinavien. Han er født i Tyskland og har boet i Storbritannien og USA i flere år, før han drog hjem for at arbejde i Berlin og München.

Lukasz Pajak dimitterede fra SGH Warsaw School of Economics og har tilbragt et semester på National University of Singapore med fokus på iværksætteri og strategisk ledelse. Han har mere end fem års erfaring med markedspladsdrift, herunder rådgivning til digitale virksomheder i Storbritannien, DACH-landene og Skandinavien. Med en dyb passion for bæredygtig mobilitet og energiomstilling var Lukasz en af ​​de første McKinsey LEAP-konsulenter på CEE-kontoret, der arbejdede med finans-, bil- og markedsplads-/e-handelskunder.

Andre sprog

Følg pressemeddelelser fra Cardino