Cardino

Cardinon vallankumouksellinen käytettyjen sähköajoneuvojen myyntimalli herättää innostusta sijoittajissa 4 miljoonan euron siemenvaiheen rahoituskierroksella

BERLIINI - Saksa, 6. kesäkuuta 2024: Cardino, joka on käytettyjen sähköajoneuvo markkinoiden edelläkävijä, ilmoitti hiljattain voitokkaasta 4 miljoonan euron siemenvaiheen rahoituskierroksesta, jota Point Nine johti. Rahoituskierrosta tuki joukko arvostettuja enkelisijoittajia ja merkittäviä henkilöitä, mukaan lukien avainsijoittajia sellaisilta alustoilta kuin Rosberg Ventures, Vinted.com, Bolt, HomeToGo, Dance ja HeyJobs.

Cardino mahdollistaa käytettyjen sähköajoneuvojen myynnin digitaalisen markkina-alustan kautta hyödyntäen luotettavien jälleenmyyjien vahvaa verkostoa ympäri Eurooppaa. Tämä tehokas malli ei ainoastaan nopeuta ja helpota myyntiprosessia vaan myös edistää kestävää autoilua ja kiertotaloutta helpottamalla käytettyjen sähköautojen myymistä uusille omistajille.

Yksityiset myyjät voivat nauttia ilmaisesta, saumattomasta kokemuksesta ja vaikuttavasta 80 prosentin todennäköisyydestä saada sitova tarjous 72 tunnin kuluessa myynti-ilmoituksen tekemisestä. Yritys hallinnoi kaikkia kaupan osa-alueita, reaaliaikaisiin markkinatietoihin perustuvasta täydentävästä arvonmäärityksestä logistiikan, noutamisen ja maksujen käsittelyn hoitamiseen. Ajoneuvo noudetaan seitsemän päivän kuluessa ja toimitetaan ympäri Eurooppaa ilman, että myyjän tarvitsee poistua kotoa.

Tämä merkittävä sijoitus on osoitus markkinoiden luottamuksesta Cardinon innovatiiviseen liiketoimintamalliin, ja sen huomattavaan kasvupolkuun. Cardino saavutti vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä lähes 50 prosentin kasvun vuosineljänneksestä toiseen, ja sen vuotuinen bruttoarvo nousi vaikuttavaan 100 miljoonaan euroon. Tällaiset luvut korostavat Cardinon asemaa edelläkävijänä sähköautojen nopeasti kehittyvässä maailmassa.

Cardino tarjoaa autokauppiaille edistyneen työkalupakin, jonka avulla he voivat hankkia tehokkaasti sähköautoja. Suurin arvo kauppiaille on eri markkinoilta saatavien toimitusten helppous sekä vähäisellä ajokilometrimäärällä ja luotettavien autojen korkea laatu. Cardino seuloo myyjät ja tarkastaa ajoneuvojen kunnon, historian ja akkuraportit laadunvarmistusta varten.

Alusta tarjoaa kattavat ajoneuvoprofiilit ja mahdollistaa suoran tarjouskilpailun, mikä yksinkertaistaa hankintaprosessia, tuottaa kilpailukykyisiä hintoja ostajille sekä yhdistää myyjät ja ostajat eri markkinoilta.

Rosberg Venturesin Nico Rosberg kertoi olevansa innoissaan alustan vaikutuksesta: "Autojen tulevaisuus on sähkö. Sitä varten tarvitsemme kestävät käytettyjen autojen markkinat. Henrik, Lukasz ja koko Cardino-tiimi tekevät uraauurtavaa työtä alustallaan. Cardino on sekä tehokas että rehellinen, ja se asettaa uusia standardeja koko alalle. Siksi olen iloinen voidessani tukea tätä missiota sijoittajana."

”Cardino on omistautunut mullistamaan käytettyjen sähköajoneuvojen markkinapaikan digitaalisuuteen perustuvalla lähestymistavallaan, joka tekee prosessista kätevän ja tehokkaan myyjille ja jälleenmyyjille”, perustajat Henrik Sachs ja Lukasz Pajak sanovat.

Yritys perustettiin vuonna 2022 muuttamaan käytettyjen sähköautojen markkinoita.

Cardinon palveluiden laajentuessa yhä laajemmin Eurooppaan sen sitoutuminen autoalan innovaatioihin ja kestävyyteen pysyy vakaana. Vuodelle 2024 suunnitelmiin kuuluu kuluttajapalveluiden laajentaminen Ranskaan myyjäpuolella ja alustan ominaisuuksien parantaminen, kuten verkkopohjaisen akun toimintasäteen tarkistuksen käyttöönotto, jolla asetetaan uusia standardeja sähköautomarkkinoille.

Lisätietoja tai haastattelun järjestämistä varten ota yhteyttä seuraavaan osoitteeseen:

Anita Milosavljevic
Marketing Associate, Cardino GmbH
anita@cardino.de

Magda Mrotek
VP Marketing, Cardino GmbH
magda@cardino.de

Cardino GmbH
Impact Hub Berlin
Rollbergstrasse 28A
12053 Berlin, Germany
HRB 251256 B
USt-ID: DE 359940062

Tietoa Cardinosta

Cardino perustettiin Berliinissä vuonna 2022, ja sen visiona oli mullistaa käytettyjen sähköautojen markkinat. Tavoitteenamme on poistaa kaikki tarpeettomat vaikeudet autojen ostossa ja myynnissä. Yhdessä pyrimme yhdistämään myyjät ja ostajat kaikkialla Euroopassa ja varmistamaan, että käytetyt sähköautot löytävät uudet omistajat reiluun hintaan sujuvan digitaalisen prosessin avulla.

Tutustu perustajiin

Henrik Sachs on Cambridgesta valmistunut, entinen Stanford opiskelija ja entinen McKinsey-konsultti, joka nyt rakentaa kestävyyttä edistävää start-up-yritystä, jolle on myönnetty esi-siemenvaiheen rahoitusta. Hänellä on laaja kokemus ilmastoteknologiasta, kuten akuista, sähköajoneuvoista ja vedystä. Henrik työskenteli laajalti McKinseyllä kestävän kehityksen ja autoteollisuuden aloilla sekä McKinsey LEAPissa Isossa-Britanniassa, DACH-maissa ja Skandinaviassa. Hän on syntynyt Saksassa ja asui useita vuosia Isossa-Britanniassa ja Yhdysvalloissa ennen kuin hän palasi kotimaahan työskentelemään Berliiniin ja Müncheniin.

Lukasz Pajak on valmistunut SGH Varsovan kauppakorkeakoulusta ja vietti lukukauden Singaporen kansallisessa yliopistossa keskittyen yrittäjyyteen ja strategiseen johtamiseen. Hänellä on yli viiden vuoden kokemus markkinatoiminnasta, mukaan lukien digitaalisten yritysten konsultointi Isossa-Britanniassa, DACH-maissa ja Skandinaviassa.  Lukasz on innostunut kestävästä autoilusta ja energiasiirtymästä, ja hän oli yksi ensimmäisistä McKinseyn LEAP-konsulteista Keski-Euroopan toimistossa, jossa hän työskenteli rahoitus-, autoteollisuus- ja markkinapaikka-/verkkokauppa -asiakkaiden kanssa.

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi