LandboUngdom er med på Folkemødet på Bornholm

For første gang deltager LandboUngdom i debatter ved Folkemødet på Bornholm. Hovedbestyrelsesmedlem Christian Orthmann vil den 13. -14. juni deltage i en række debatter og samtaler, som repræsentant for LandboUngdom.

Med flere 6000 unge medlemmer bag sig, deltager Christian Orthmann med en stærk stemme for unge på landet og i landbruget.

”Det er første gang jeg er med på Folkemødet. Jeg glæder mig utrolig meget til at opleve stemningen og er meget spændt på at være med til at nuancere nogle af debatterne, og få fortalt hvad vi som unge, og unge på landet, oplever,” fortæller Christian Orthmann.

Der bliver rig variation i samtalerne for Christian Orthmann, som både skal deltage i samtale om ’Fremtidens Landbrug v/Erling Bonnesen’, i ’Myter om skovrydning og forbrug i EU’ med Verdens Skove samt DUF-arrangementet ’Ung-til-ung’, hvor unge vil give deres perspektiv på, hvordan ungeinddragelse i kommuner, organisationer og i samarbejde med politikere kan ske bedst muligt.

Samtalerne skal længere end Bornholm

Folkemødet beskrives som demokratiets fest, og derfor glæder Christian Orthmann sig netop til dels at opleve, når verdner mødes, og til at videreføre de demokratiske samtaler han kender fra virket i LandboUngdom.

”Jeg forestiller mig at Folkemødet er et fællesskab og samlingspunkt for interesser og at der i det, opstår spædende perspektiver, som jeg kan tage med, ligesom jeg glæder mig til at bringe nuancer til samtalerne,” siger Christian Orthmann.

”Det bliver interessant at deltage i det store fællesskab, hvor mange af samtalerne er med til at forme vores samfund,” afslutter Christian Orthmann.

Foruden deltagelse i samtaler og debatter vil Christian Orthmann være til stede ved forskellige events og desuden lægge vejen forbi Bornholms LandboUngdom, som også deltager ved Folkemødet.